JRG-1 Poznań

Autor Wątek: JRG-1 Poznań  (Przeczytany 491 razy)

Offline Kapitanek

  • Strażak
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 0
  • Gadu-Gadu: 52203092
  • Jednostka JRG: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Sierpień 2018, 21:26:16 »
Zgłoszenie o wyczuwalnym w kamienicy gazie

20:30 Stanowisko Kierowania KM PSP w Poznaniu przyjmuje zgłoszenie o możliwym ulatniającym się gazie w piwnicy kamienicy - Ogrodowa 11. Zgłoszenie zostaje przekazane do punktu alarmowania JRG-1 Poznań. Powiadomione zostaje też pogotowie gazowe i policja. Pogotowie ratunkowe w gotowości.
20:32 W JRG-1 uruchomiony zostaje alarm. Otwarta zostaje brama [1] Oficer operacyjny mówi przez radiowęzeł:

Uwaga ! Wyjazd alarmowy GBA - Ogrodowa 11, gaz w budynku.


Zastęp wyjeżdżaja alarmowo.
20:33 Wóz jedzie na miejsce.

Przejazd alarmowy ulicami: Wolnica -> Solna -> Aleja Niepodległości -> Święty Marcin -> Piekary -> Ogrodowa -> podjazd pod wskazaną kamienicę.

20:41 Zastęp dociera na miejsce, dowódca melduje przybycie i udaje się na rozpoznanie.

W trakcie rozpoznania na miejsce podjeżdża też policja. Zgłaszający powiadomił mieszkańców i portiera. Ludzie opuścili kamienice i zgromadzili się na deptaku i pasie zieleni naprzeciwko. Mimo późnej pory jest jeszcze ciepło. Nikt nie został ranny przy ewakuacji, nikt nie pozostał w żadnym z mieszkań. Do kamienicy po lewej i prawej stronie przylegają dwie inne. Mieszkańcy z nich tylko cześciowo opuścili domy, sądząc, że zagrożenie ich nie dotyczny. Zgłaszający prosi o rozmowę z dowódca po czym informuje.

WYWIAD:
Gaz został wyczuty na piwnicznym korytarzu, między komórkami numer 7 a 10. Świadek nie potrafi okreslić dokładniejszej lokalizacji. W tamtym miejscu nie ma rur gazowych. Komórki nalezą do mieszkanców kamienicy.

Dowódca melduje:

- 998 tu 301[P]21, odbiór.

- Zgłaszam się 301[P]21.
- Tu 301-21, gaz prawdopodobnie z piwnicy, budynek ewakuowany. Dla bezpieczeństwa ewakuujemy z policją dwa kolejne budynki obok. Stan sprawdzimy miernikiem, w razie konieczności podejmiemy działania.
- Tu 998, przyjąłem, pogotowie gazowe w drodze.
- Tu 301-21, przyjąłem. Bez odbioru.

20:42 Policjanci przybyli na miejsce odsuwają ludzi na skraj ulicy, by nie stali bezpośrednio przed kamienicą. Nakazują też i nadzorują ewakuację dwóch przyległych kamienic. Pomaga im rota I.
Rota II zakłada AODO. Następnie strażacy borą miernik wielogazowy DRAGER. Kalibrują i zerują go na zewnątrz.
W tym czasie na miejsce dociera też pogotowie gazowe.

20:45 Rota II przygotowana, wchodzi do piwnic i wykonuje pomiary miernikiem. Piwnica prowadzi prostym korytarzem, znajduje sie du 10 komórek. Już po kolejnych pomiarach, miernik wykrywa wzrastajace stężenie metanu. Stężenie osiaga szczyt w pobliżu 8 i 9 komórki. Strażacy nie zauważają żadnych rur na ścianach korytarza, co wskazuje, że źródło wycieku musi znajdować się w jednej z tych komórek. Strażacy opuszczają piwnice i wracają do dowódcy. O wynikach meldują.

20:48 Dowódca z policjantem i portierem znajdują właścicieli mieszkań, do których komórki należą. Mają oni przy sobie komplet kluczy do mieszkań oraz wskazanych komórek.

Po krótkiej rozmowie, właściciel 9 komórki przyznaje się, że posiada nie do końca legalnie napełniona butle z metanem, na użytek własny. Nie chcąc doprowadzic do tragedii, oddaje klucz do komórki. Jego zeznania spisują policjanci. Strażacy ponownie na zewnątrz kalibrują i zerują miernik.

20:51 Rota II wraca do piwnicy z kluczem do komórki. Otwarcie zamka stwarza ryzyko zaiskrzenia i eksplozji, jednak mniejsze niż próba wylamania czy użycia sprzętu do wyważania. Rota dla ewentualnej osłony, ciągnie ze sobą linię szybkiego nararcia.
Rota II w tym czasie rozwija linie W-52 zakończoną prądownicą Turbo i czeka w bezpiecznej odległości, zabezpieczając miejsce w razie eksplozji.
Ponieważ wiadomo, ze prawdopodobna przyczyna wydobywania się gazu jest nieszczelna butla, pogotowie gazowe szykuje zestaw uszczelniający i przekazuje ratownikom.

20:53
Rota w środku ponownie sprawdza pomiar. Stężeie rośnie, ale proporcje tlenu i metanu nie są na razie alarmowe. Strażacy nie wietrzą jeszcze pomieszczenia, gdyż zwiększenie ilości tlenu przy wciąz ulatniającym się gazie w tej fazie mogłoby spowodowac samozapłon. Zamek i drzwi do komórki zostają ostrożnie otwarte. W środku stężenie gazu jest wyrażnie wyższe. Pod ścianą stoi nieoznakowana butla. W ciszy słychać sączący się z niej gaz.

20:54 Strażacy zabezpieczają butlę zestawem do szybkiego uszczelniania, zaklejając miejsce na zaworze, z ktorego metan się wydobywa. Następnie ostrożnie podejmują butlę i wynoszą ją powoli na zewnątrz, uwazając by nigdzie nie przytrzeć i nie wskrzesać iskry.

20:55 Butla na zewnątrz, przejmuje ją pogotowie gazowe i dodatkowo zabezpiecza. strażacy jeszcze raz zerują miernik i wracają do piwnicy.

20:56 Kolejny pomiar wskazuje stałe steżenie gazu. Po otwarciu komórki rozprzestrzenił się on równomiernie na korytarz. Strazacy otwierają okno wychodzące z komórki oraz dwa okna na korytarzu. Stężenie nie osiągnęło wartości przy której istniałoby ryzyko samozapłonu. Po otwarciu okien, strażacy wychodzą na zewnątrz by ponownie wyzerowac miernik. Nastepnie udają się klatką w górę i badają steżenie gazu piętro po piętrze na klatce schodowej. Nie wykrywają tam obecnosci gazu, co potwierdza, że jedyne jego źródło znajdowało się w piwnicy.

21:10
Ponownie zostaje sprawdzone stężenie gazu w piwnicy. Stężenie wyraźnie zmalało. Strażacy pobrali klucze i otworzyli okna także w innych komorkach, by zwiększyć przeciąg i przyspieszyć wietrzenie piwnic. Mimo niskiego stężenia gazu, wszyscy czekają na jego spadek poniżej minimalnej dopuszczalnej wartości.

21:30 Kolejny pomiar wskazał już bezpieczną wartość stężenia gazu. Policjanci przesłuchali posiadacza butli i innych mieszkańców. Pogotowie gazowe zabezpieczyło i zbarało butlę. wszyscy mogą wrócić do swoich mieszkań. Dowódca z portierem oddaje mieszkańcom klucze do komórek i zaleca pozostawienie okien otwartych uchylnie, by do rana całkowicie przewietrzyć sutereny.

21:35 Zastęp chowa sprzęt i kończy działania. Dowódca melduje:

- 998 tu 301[P]43, odbiór.
- Zgłaszam się 301[P]43.
- Tu 301-43, Działania zakończone. Zagrożenie usunięte. Wracamy na nasłuchu.
- Tu 998, przyjąłem, bez odbioru.


21:47 Zastęp w koszarach. Dowódca pisze raport z akcji.

AKCJA ZAKOŃCZONA
« Ostatnia zmiana: 01 Wrzesień 2018, 10:27:36 wysłana przez Kapitanek »
"W służbie naszej przodować będziemy
Dla Ojczyzny, Jej dobra pracować,
A gdy trzeba i ginąć będziemy,
Aby życie człowieka ratować."

Online Sonic X

  • Moderator
  • Nadbrygadier
  • *
  • Wiadomości: 2.087
  • Reputacja: 164
  • "By inni mogli żyć..."
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Sierpień 2018, 20:16:36 »
Witam.

Ocena akcji.

Za wszystkie akcje: +17 tys.

Budżet: 61 tys

Akcje (godziny dowolne):

- Pożar pociągu na dworcu kolejowym

- Wybuch butli z gazem w mieszkaniu

- Samochód osobowy uderzył w sygnalizator świetlny
Ogłoszenia administracji, Aktualności, Wnioski, Wydział Kontroli KG PSP Esłużby, Zmiana I, Zmiana II, Jednostki OSP, Dyskusja ogólna

Offline Kapitanek

  • Strażak
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 0
  • Gadu-Gadu: 52203092
  • Jednostka JRG: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Wrzesień 2018, 09:17:06 »
Pożar pociągu na dworcu kolejowym.

06:05 Stanowisko Kierowania KM PSP w Poznaniu odbiera zgłoszenie o pożarze pociągu na dworcu kolejowym. Zgłoszenie zostaje przekazane do punktu alarmowania JRG-1 Poznań. Na miejsce wysłane zostają też jednostki policji, pogotowia ratunkowego i dwa zastępy GBA i GCBA z JRG 2. Miejsce zabezpiecza już SOK.
06:07 W JRG-1 uruchomiony zostaje alarm. Automatycznie otwierane są bramy [1] i [2] Oficer operacyjny mówi przez megafon:

Uwaga ! Wyjazd alarmowy GBA, GCBA. Pożar pociągu przy peronie I, stacja Poznań Garbary.


Zastępy ubierają się w stroje ochronne, obsadzają wozy po 3 strażaków i po chwili wyjeżdżają alarmowo.
06:08 Wozy jadą na miejsce.

Przejazd alarmowy ulicami: Wolnica -> Małe Garbary -> Garbary -> dojazd za dworzec kolejowy.

06:12 Kierowcy zatrzymują wozy przy drodze wzdłuż peronu. Dowódca melduje dotarcie zastępu na miejsce i udaje się na rozpoznanie.

Dwie roty ciągną linię głowną W-75 od GCBA, zakończoną rozdzielaczem. Następnie ciągną od rozdzielacza linie gaśnicze W-52 zakończone prądownicami turbo.
Dodatkowa linia gaśnicza W-52 zakończona wytwornicą pianową, zostaje pociągnięta od GBA.

Do obu wozów powstają też linie zasilające W-75 od pobliskiego hydrantu.

Sytuacja po rozpoznaniu:
Przy peronie I stoi elektryczny zespół trakcyjny typu EN57 składający się z trzech wagonów. Pociąg z niewiadomych przyczyn stanął w ogniu, który zauważono na końcu składu. Pasażerowie i obsługa opuścili skład. Maszynista zdążył opuścić pantografy. W wyniku szybkiej ewakuacji, kilka osób doznało otłuczeń. Aktualnie ogień obejmuje dwa dwa ostatnie wagony i zmierza w kierunku pierwszego. Napięcie w sieci trakcyjnej zostało odcięte na w dyspozytorni dworca. Dodatkowo wszelki ruch kolejowy przez dworzec został wstrzymany.

06:14 Roty obsługujące linie gaśnicze ciągnięte od GCBA, doposażają się w AODO. Pierwsza rota wchodzi od przodu, przez jeszcze nie objęty pożarem wagon i naciera na ogień w kierunku płonącej części składu. Druga rota wspiera pierwszą, podając prąd wody przez popękane szyby. Wytwornica pianowa obsługiwana przez kierowcę z GBA, który podaje pianę również przez okna i pod skład pociągu, towarzysząc rocie II.
Drugi kierowca i dowódca, zostają przy rannych, oddzielając ich od grupy zgromadzonych ludzi.

Dowódca melduje:

- 998 tu 301[P]21, odbiór.

- Zgłaszam się 301[P]21.
- Płonie skład pociągu, typ EN57, SOK zabezpieczyło nam obszar działań. Kilku lekko poturbowanych poszkodowanych. Prowadzimy działania gaśnicze. Oczekuję na wsparcie.
- Tu 998, przyjąłem. Zastępy z dwójki i pozostałe służby są w drodze.
- Tu 301-21, przyjąłem. Bez odbioru.

06:15 Na miejsce dociera patrol policji oraz karetka. Ratownicy przejmują i opatrują rannych. Policjanci i SOK zabezpieczają tłum.

06:18 Na miejsce docierają zastępy GBA i GCBA z JRG-2. W sumie 12 strażaków. Tworzą od hydrantów linie zasilające, a od każdego ze swoich wozów linię główną W-75 z rozdzielaczem, za którym idą dwie linie gaśnicze W-52 - jedna z prądownicą turbo i jedna z wytwornicą pianową.

06:20 Zastępy z JRG-2 nacierają na pociąg dodatkowymi dwoma prądami wody i dwoma prądami piany.

06:28 Ogień zostaje na tyle opanowany, że do środka składu przez kolejne drzwi wchodzi rota II. Niewiele później przez dwa kolejne wejścia, do palących się wagonów wchodzą dwie roty z JRG-2, wyposażone w AODO.
W środku składu działają teraz w sumie cztery roty z prądownicami Turbo, wspierane z zewnątrz trzema prądami piany podawanej na i pod płonącą część składu  oraz przez okna do środka.

06:50 Otwarty ogień zostaje w większości ugaszony. Strażacy działający wewnątrz bosakami podręcznymi i hooliganami zrywają w spalonej części składu obicia i podają wodę w przestrzenie konstrukcyjne wagonów, w miejscach, gdzie nadal widać żar i płomienie.

W międzyczasie karetka po opatrzeniu rannych, zabiera jednego poszkodowanego, uderzonego w głowę, który zgłaszał ból i zawroty. Przyjeżdża też regionalny kierownik spółki Regio, do której należy płonący skład.

07:05 Ogień wygląda na ugaszony. Strażacy przelewają jeszcze elewację wagonów i siedzenia. Wyznaczony strażak bierze kamerę termowizyjną i zaczynając od nieobjętej ogniem części pociągu, sprawdza nią przestrzenie podwozia i ścianki oraz dach wagonów, by wykluczyć ukryte zarzewie.

07:07 Po dokładnie godzinie od zamknięcia stacji, ruch pociągów na torach przebiegających za peronem II zostaje wznowiony. Trwają działania mające na celu zabezpieczenie spalonego składu, ale nie ma zagrożenia dla przejeżdżających składów.
Technik kolejowy ocenia stan podwozia pociągu, czy możliwe będzie jego przetoczenie na bocznicę.

07:20 Zakończone zostaje sprawdzanie pociągu kamerą termowizyjną. W trakcie stwierdzono brak ognia w niespalonej części oraz kilka prawdopodobnych zarzewi w części, która spłonęła. Wszystkie zostały odkryte hooliganami i zalane wodą. W części podwozia na całej długości nie stwierdzono źródeł ognia.
Strażacy wietrzą dodatkowo pociąg wentylatorami oddymiającymi.

07:23 Na peron obok podstawiony zostaje pociąg zastępczy dla wciąż oczekujących ludzi. Jeden zastęp pomaga policji w spisywaniu wchodzących do podstawionego pociągu uczestników zdarzenia.

07:36 Po ponownym sprawdzeniu i przewietrzeniu, strażacy zwijają sprzęt. Pociąg zostaje zabezpieczony, gdyż wchodzenie do spalonych wagonów może być niebezpieczne.

07:40 Zastępy JRG-2 zakończyły działania o odjechały. Strażacy z JRG-1 pomagają jeszcze w bezpiecznym podpięciu składu do podstawionej lokomotywy spalinowej, która odholuje go na bocznicę. Stan podwozia umożliwia wykonanie takiej operacji.

07:42 Skład zostaje przeholowany kilkadziesiąt metrów i zabezpieczony na bocznicy. Strażacy sprzątają jeszcze elementy pociągu, które zostały przy peronie I, by umożliwić bezpieczny ruch innych pociągów.

07:50 Zastępy chowają sprzęt i kończą działania. Miejsce akcji i spalony pociąg przejęła spółka kolejowa i kierownictwo stacji. Dowódca melduje:

- 998 tu 301[P]21, odbiór.
- Zgłaszam się 301[P]21.
- Tu 301-21, Działania zakończone. Wracamy do koszar na nasłuchu.
- Tu 998, przyjąłem, bez odbioru.


07:57 Zastępy w koszarach. Dowódca pisze raport z akcji.

AKCJA ZAKOŃCZONA
« Ostatnia zmiana: 01 Wrzesień 2018, 10:28:10 wysłana przez Kapitanek »
"W służbie naszej przodować będziemy
Dla Ojczyzny, Jej dobra pracować,
A gdy trzeba i ginąć będziemy,
Aby życie człowieka ratować."

Offline Kapitanek

  • Strażak
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 0
  • Gadu-Gadu: 52203092
  • Jednostka JRG: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Wrzesień 2018, 10:26:21 »
Wybuch butli z gazem w mieszkaniu.

10:12 Stanowisko Kierowania KM PSP w Poznaniu odbiera zgłoszenie o wybuchu butli z gazem w mieszkaniu, ulica Żniwna 1. Zgłoszenie zostaje przekazane do punktu alarmowania JRG-1 Poznań. Na miejsce wysłane zostają też jednostki pogotowia ratunkowego i dwa zastępy GBA i GCBA, z JRG 2 oraz pogotowie gazowe i policja do zabezpieczenia.
10:14 W JRG-1 uruchomiony zostaje alarm. Automatycznie otwierane są bramy [2] i [4] Oficer operacyjny mówi przez radiowęzeł:

Uwaga ! Wyjazd alarmowy GCBA, SD. Wybuch gazu w mieszkaniu.


Zastępy ubierają się w stroje ochronne, obsadzają wozy i po chwili wyjeżdżają alarmowo.
10:15 Wozy jadą na miejsce.

Przejazd alarmowy ulicami: Wolnica -> Solna -> Pułaskiego -> Winogrady -> Żniwna -> Dojazd pod płonące mieszkanie.

10:21 Dowódca melduje dotarcie zastępów na miejsce i udaje się na rozpoznanie.

Eksplodowała butla z gazem w mieszkaniu na piętrze. Cały dom to stosunkowo nowy budynek z czterema mieszkaniami wysokiego standardu. Większość mieszkańców o tej godzinie jest w pracy, ale kilku ludzi w momencie zdarzenia było w swoich mieszkaniach. Większość zdołała się ewakuować, są w szoku. Wybuch spowodował powybijanie szyb oraz bezpośrednio przy miejscu wybuchu wyrwę w elewacji.

Dwie roty ciągną linię głowną W-75 od GCBA, zakończoną rozdzielaczem. Następnie ciągną od rozdzielacza linie gaśnicze W-52 zakończone prądownicami turbo. Druga linia W-75 zostaje pociągnięta z GCBA do SD jako linia zasilająca drabinę. Kolejny odcinek W-75 służy za linię zasilającą GCBA z hydrantu.
Dowódca nadzoruje odcięcie mediów - prądu, wody i gazu, do którego budynek ma przyłącze.

10:23 Rota I zostaje podniesiona w koszu i przez wyrwę podaje do płonącego mieszkania prąd wody z działka wodnego.
Rota II wyposażona w AODO, wchodzi do środka budynku z linią gaśniczą W-52. Strażacy docierają pod drzwi mieszkania w którym nastąpił wybuch i podają przez nie wodę.
Rota III złożona z kierowców wozów zajmuje się poszkodowanymi do czasu przybycia pogotowia. Zabezpiecza też zgromadzonych ludzi i miejsce. Wszyscy zostają odsunięci na bezpieczną odległość. Po chwili dociera policja, która pomaga w zabezpieczaniu miejsca i zamknięciu ruchu na drodze dojazdowej, na której stoją wozy.

Dowódca melduje:
- 998 tu 301[P]25, odbiór.
- Zgłaszam się 301[P]25.
- Płonie mieszkanie na piętrze apartamentowca, prawdopodobnie całe objęte pożarem. Budynek uszkodzony, kilku mieszkańców ewakuowanych, odnieśli obrażenia. Nie wiemy czy w płonącym mieszkaniu ktoś był. SiS na tą chwilę niewystarczające. Istnieje zagrożenie dla pozostałych mieszkań.
- Tu 998, przyjąłem. Wsparcie w drodze.
- Tu 301-25, przyjąłem. Powiadom od razu nadzór budowlany. Bez odbioru.

10:26 Na miejsce dociera pierwsza karetka, typu S. Druga jest w drodze. Ratownicy i lekarz opatrują poszkodowanych i oznaczają według stanu kolejność transportu do szpitala. Dwie osoby są w poważnym stanie, choć przytomne mogły odnieść obrażenia wewnętrzne. Kolejne kilka wystarczy opatrzyć na miejscu, gdyż mieszkają obok, na parterze i nie były narażone bezpośrednio na siłę eksplozji.
Strażacy kontynuują podawanie wody do mieszkania.

10:28 Dociera druga karetka. Ratownicy przejmują wszystkich poszkodowanych i zajmują się nimi w bezpiecznym miejscu. Rota III z ziemi podaje na pierwsze piętro prąd wody wcześniej przygotowaną linią W-52.

10:30 Docierają zastępy GBA, GCBA z JRG-2. Strażacy rozwijają linie zasilające oraz cztery linie gaśnicze W-52. Dwie roty od nich w AODO wchodzą do budynku. Kolejne dwie podają wodę z zewnątrz, także od strony tylnej ściany.
Dociera pogotowie gazowe.

10:43 Akcja gaśnicza rozwija się. Roty w środku po ugaszeniu dojścia, wchodzą do objętego ogniem mieszkania. Powierzchnia całości to 200 m2. Płonące elementy są gaszone i wyrzucane przez tylne okno na zewnątrz. Ogień nie zajął całego budynku ze względu na nowoczesną konstrukcję oraz zastosowanie niepalnych materiałów. Rota w koszu przenosi się wyżej i prąd z działka podaje na dach i konstrukcje poddasza nad miejscem wybuchu.
Pierwsza karetka odjeżdża z jednym poszkodowanym. Druga zabiera razem lżej poszkodowane małżeństwo.

10:47 Przyjeżdża przedstawiciel podmiotu odpowiedzialnego za budynek. Rota w AODO, która weszła jako pierwsza, najwcześniej, opuszcza budynek. Strażacy kontynuują akcję gaśniczą, przelewając na zewnątrz wyrzucane meble i elementy wyposażenia.

10:52 Kolejne pomieszczenia w mieszkaniu są gaszone. W międzyczasie jedna rota w środku została oddelegowana do sprawdzenia pozostałych mieszkań w apartamentowcu, szczególnie tych przyległych do miejsca wybuchu. Poza uszkodzeniami wywołanymi eksplozją, nie stwierdzono nigdzie ognia.

11:05 Pożar w mieszkaniu opanowany. Spalone elementy wyposażenia wyrzucone i przelane na zewnątrz. Ściany budynku i konstrukcja zostają sprawdzone kamerą termowizyjną. Nie widać nigdzie tlącego się ognia (budynek o konstrukcji stalowo-szklanej z elewacją betonową). W zniszczonym wybuchem mieszkaniu nikogo nie odnaleziono.

Z mieszkania wyniesiono pozostałości butli z gazem znalezione w kuchni. To ona prawdopodobnie była przyczyną eksplozji. Pogotowie gazowe zabezpiecza butlę i na potrzeby ewentualnego śledztwa zczytuje numery seryjne. Okazuje się, że jest to kolejna w ostatnich dniach butla, która nie była legalnie napełniana. Sprawa zostaje zgłoszona policjantom, którzy sporządzają notatkę i wzywają zespól śledczy.

11:12 Na miejscu zjawia się nadzór budowlany. Strażacy wietrzą już pomieszczenie wentylatorami oddymiającymi. Duży przeciąg zapewnia też wyrwa w ścianie budynku, z której powodu inspektor nadzoru budowlanego już na wstępie nie ma dla mieszkańców dobrych wiadomości - do całkowitego przeanalizowania sytuacji i ewentualnego remontu będą musieli zmienić miejsce zamieszkania.

11:20 Inspektor nadzoru i dowódca wchodzą do środka. Ocenione zostają szkody zarówno w strefie wybuchu jak i uszkodzenia w pozostałych częściach budynku. Cały apartamentowiec wymaga gruntownego remontu. Strażacy wchodzą z mieszkańcami, by ci mogli pozabierać swoje rzeczy a następnie eskortują ich do wyjścia.
Konstrukcja budynku jest stabilna poza częścią bezpośrednio objętą wybuchem, która zostaje zabezpieczona.

11:34 Budynek zabezpieczony a mieszkańcy opuścili miejsce działań. Strażacy zwijają sprzęt. Na miejsce dociera właściciel mieszkania w którym nastąpiła eksplozja. Policjanci od razu go przejmują w celu przesłuchania.

11:36 Zastępy kończą działania. Miejsce akcji przejmuje właściciel budynku. Dowódca melduje:

- 998 tu 301[P]25, odbiór.
- Zgłaszam się 301[P]25.
- Tu 301-25, Działania zakończone. Wracamy do koszar na nasłuchu.
- Tu 998, przyjąłem, bez odbioru.


11:44 Zastępy w koszarach. Dowódca pisze raport z akcji.

AKCJA ZAKOŃCZONA
"W służbie naszej przodować będziemy
Dla Ojczyzny, Jej dobra pracować,
A gdy trzeba i ginąć będziemy,
Aby życie człowieka ratować."

Offline Kapitanek

  • Strażak
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 0
  • Gadu-Gadu: 52203092
  • Jednostka JRG: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Wrzesień 2018, 17:24:33 »
Samochód osobowy uderzył w sygnalizator świetlny.

19:26 Stanowisko Kierowania KM PSP w Poznaniu odbiera zgłoszenie o wypadku - osobówka uderzyła w sygnalizator. Skrzyżowanie Strzeleckiej i Kazimierza Wielkiego. Zgłoszenie zostaje przekazane do punktu alarmowania JRG-1 Poznań. Na miejsce zadysponowana zostaje też policja i karetka pogotowia.
19:28 W JRG-1 uruchomiony zostaje alarm. Automatycznie otwarta zostaje brama [3] Oficer operacyjny mówi przez megafon:

Uwaga ! Wyjazd alarmowy SLRtBA - osobówka uderzyła w sygnalizator. Krzyżówka Strzelecka / Kazimierza Wielkiego.


Strażacy obsadzają wóz.
19:29 Zastęp jedzie alarmowo.

Przejazd alarmowy ulicami: Wolnica -> Małe Garbary -> Garbary -> Strzelecka - miejsce wypadku
19:34 Dowódca melduje dotarcie zastępu na miejsce działań.

Dowódca melduje:

- 998 tu 301[P]21, odbiór.

- Zgłaszam się 301[P]43.
- Tu 301-43, Opel uderzył w słup, w środku trzy osoby. Pasażer z przodu zakleszczony, nieprzytomny. Kierowca i drugi pasażer sami opuścili pojazd. Sygnalizator poważnie uszkodzony, potrzebna energetyka.
- Tu 998, przyjąłem, energetykę wysyłam, policja i pogotowie w drodze.
- Tu 301-43, SiS wystarczające, przystępujemy do działań. Bez odbioru.

19:35 Rota I zajmuje się dwoma poszkodowanymi bez większych obrażeń, w szoku. Rota II znajduje na słupie skrzynkę bezpiecznika i odcina zasilanie. Następnie stabilizuje pojazd podporami i przygotowuje zestaw hydrauliczny do wyważenia drzwi i odkleszczenia pasażera. Kierowca przez tylne drzwi wchodzi do rozbitego pojazdu i stabilizuje głowę poszkodowanego. Strażacy sprawdzają funkcje życiowe - oddech i puls zachowany. Nie reaguje na dotyk.
Dowódca zabezpiecza pas ruchu do czasu przybycia policji.

19:36 Rota II przystępuje do odkleszczania drzwi i podcinania dachu, by uwolnić pasażera.
W tym czasie na miejsce dociera policja. Funkcjonariusze przejmują zabezpieczenie i wystawiają pachołki.

19:38 Drzwi pojazdu są odcięte, dach podcięty i odgięty do tyłu. Karetki nadal nie ma na miejscu. Strażacy przy kolejnym sprawdzeniu funkcji życiowych odkrywają brak oddechu. Odkleszczony poszkodowany zostaje szybko wyciągnięty z pojazdu chwytem Rauteka i położony na chodniku. Rota II przystępuje do wykonywania RKO 30 uciśnięć klatki piersiowej / 2 wdechy ratunkowe usta-usta.
Rota I uspokaja znajomych poszkodowanego, którzy również brali udział w wypadku i widząc całe zajście zaczynają panikować.

19:40 Na miejsce dociera karetka pogotowia. Strażacy w tym czasie wykonali 2 minutowy cykl RKO i zmienili się miejscami. Ratownicy ze sprzętem przejmują poszkodowanego. Aby ułatwić im podpięcie go do aparatury i założenie wkłucia, strażak cały czas uciska klatkę piersiową mężczyzny.
Policjant podchodzi i zajmuje się pozostałymi uczestnikami wypadku. Rota I przystępuje do zabezpieczania pojazdu. Strażacy odłączają akumulator pojazdu i zasypują sorbentem wyciekający z chłodnicy płyn.

19:42 Trwa ratowanie najbardziej poszkodowanego. Ratownicy po zebraniu danych diagnostycznych i sprawdzeniu rytmu serca, wykonują defibrylację i kontynuują RKO. W międzyczasie na miejsce podjeżdża druga karetka typu P. Zespół z niej prowadzi medyczne czynności ratunkowe względem dwóch pozostałych uczestników. Wezwany osobno zostaje także lekarz pogotowia.

19:45 Ratownikom po kolejnej defibrylacji i cyklu uciśnięć, udaje się przywrócić funkcje życiowe poszkodowanemu. Strażacy pomagają w przeniesieniu go na nosze i do karetki.
W międzyczasie do miejsca wypadku podjeżdża wóz energetyki. Pracownicy zajmują się zabezpieczeniem słupa. Zawiadomiona zostaje też pomoc drogowa.

19:48 Podjeżdża lekarz pogotowia i pomaga przy ciężko poszkodowanym. Pozostali poszkodowani zostają zabrani do szpitala drugą karetką. Kierowca ma prawdopodobnie złamaną rękę, czego w szoku nie odczuł. Pasażerka siedząca z tyłu skarży się na duszności i ból w klatce piersiowej, prawdopodobnie spowodowane gwałtownym uciskiem przez pas bezpieczeństwa.
Strażacy przystępują do zabezpieczania miejsca i kierowania ruchem, dzięki czemu policjanci mogą zacząć spisywać świadków i wykonywać potrzebne pomiary oraz zdjęcia.

19:53 Pierwsza przybyła karetka odjeżdża z poszkodowanym po NZK.

20:00 Podjeżdża pomoc drogowa. Policja nie pozwala jeszcze zabrać pojazdu, więc laweta czeka. Strażacy wstępnie sprzątają pas ruchu, na którym jest rozsypane szkło i odłamki z pojazdu.

20:12 Policjanci po sporządzeniu dokumentacji i spisaniu zeznań dwóch świadków, piszą notatkę. Można już usunąć pojazd na lawetę. Strażacy pomagają w jego zabezpieczeniu i zamiatają użyty sorbent.

20:15 Miejsce zostaje przekazane policji. Energetyka zabezpieczyła słup, pomoc drogowa zabiera pojazd. Ruch zostaje wznowiony.
 
20:17 Zastęp chowa sprzęt i kończy działania. Miejsce zdarzenia przejmuje policja. Dowódca melduje:

- 998 tu 301[P]43, odbiór.
- Zgłaszam się 301[P]43.
- Tu 301-43, Akcja zakończona, zgłaszam powrót an koszary.
- Tu 998, przyjąłem, bez odbioru.


20:25 Zastęp w koszarach. Dowódca pisze raport z akcji.

AKCJA ZAKOŃCZONA
"W służbie naszej przodować będziemy
Dla Ojczyzny, Jej dobra pracować,
A gdy trzeba i ginąć będziemy,
Aby życie człowieka ratować."

Offline SylwekOSP

  • Moderator
  • Starszy Sekcyjny
  • *
  • Wiadomości: 438
  • Reputacja: 76
  • Jednostka OSP: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Wrzesień 2018, 22:27:59 »
 Witaj. Od dzisiaj jestem Twoim modem, ocena na następnej zmianie, akcje na zmianę

-kolizja osobowki z tramwajem - rondo śródka
-SD do pomocy OSP Swarzędz, OSP Kobylnica - Swarzędz ul. Wrzesińska owady błonkoskrzydłe
-pożar śmietnika
Jeśli pomogłem uracz + :))

Strażakiem  się jest a nie bywa.

Nigdy nie zabieraj człowiekowi wszystkiego co ma , bo wtedy nie będzie miał niczego do stracenia i będzie zdolny do wszystkiego.



Facebook
https://www.facebook.com/pages/Zdj%C4%99cia-NIEWIADOMSKI-ego-pochodzenia/125916597603668

Offline Kapitanek

  • Strażak
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 0
  • Gadu-Gadu: 52203092
  • Jednostka JRG: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Wrzesień 2018, 17:28:58 »
Kolizja osobówki z tramwajem.

14:14 Stanowisko Kierowania KM PSP w Poznaniu odbiera zgłoszenie o kolizji samochodu osobowego z tramwajem - Rondo Śródka, przebieg Warszawskiej. Zgłoszenie zostaje przekazane do punktu alarmowania JRG-1 Poznań. Na miejsce wysłane zostają też jednostki policji.
14:16 W JRG-1 uruchomiony zostaje alarm. Automatycznie otwierana jest brama [3]. Oficer operacyjny mówi przez megafon:

Uwaga ! Wyjazd alarmowy SLRtBA. Kolizja osobówki z tramwajem - rondo Śródka.


Zastęp obsadza wóz i jedzie alarmowo.

Przejazd alarmowy ulicami: Wolnica -> Małe Garbary -> Estkowskiego -> most Bolesława Chrobrego -> Wyszyńskiego -> Warszawska (na przebiegu ronda Śródka)
14:20 Zastęp dociera na miejsce. Dowódca udaje się na rozpoznanie.

Miejsce zabezpieczyli już policjanci z wydziału ruchu drogowego. Ruch kierowany jest wolnym pasem. Pas wewnętrzny ronda jest zablokowany. Zablokowana jest w tym miejscu również linia tramwajowa - ruch tramwajów wstrzymany w kierunku od ronda. Samochód osobowy uderzył w bok tramwaju, który zjeżdżał z ronda.

Dowódca melduje:

- 998 tu 301[P]43, odbiór.

- Zgłaszam się 301[P]43.
- Mamy uszkodzony pojazd marki Fiat Panda, oraz tramwaj. Na miejscu policja. Przystępujemy do działań mających na celu zabezpieczyć miejsce. Na tą chwilę brak rannych, ale podeslij profilaktycznie karetkę, żeby zbadali kierowcę.
- Tu 998, przyjąłem. Powiadamiam pogotowie.
- Tu 301-21, przyjąłem. Bez odbioru.

14:22 Po rozeznaniu w sytuacji, rota I zabezpiecza uszkodzony pojazd. Zostaje z niego wyciągnięty akumulator, a kapiące płyny eksploatacyjne zasypane sorbentem.
Rota II sprawdza stan pasażerów tramwaju. Dla bezpieczeństwa pojazd ma opuszczony pantograf, gdyby w wyniku kolizji powstało przebicie. Tramwaj starszego typu, dwu-wagonowy. Samochód uderzył w przednią część pierwszego wagonu. Strażacy sprawdzają, czy nikt nie potrzebuje pomocy medycznej najpierw w pierwszym a potem w drugim wagonie.
Do czasu wykluczenia ofiar w ludziach, pas ruchu ejst zabezpieczony a pojazd na nim, gdyż nie wiadomo, czy kolizja nie zostanie zakwalifikowana jako wypadek.

14:26 W pierwszym wagonie starsza pani skarży się na ból w klatce piersiowej. Pozostali pasażerowie nie zgłaszają dolegliwości i chcą opuścić miejsce.
Rota I po zabezpieczeniu pojazdu pomaga policji w spisywaniu uczestników zdarzenia, którzy kolejno opuszczają tramwaj. Jeśli sprawa znajdzie swój finał w sądzie, bedą oni wzywani an świadków. Rota II zostaje przy kobiecie skarżącej się an ból i zbiera dodatkowy wywiad, oraz aby się jej lepiej oddychało, kładzie ją w pozycji pół-leżącej na podłodze tramwaju, podparta na kolanach jednego ze strażaków.

14:30 Na miejsce dociera zespół ratownictwa medycznego. Ratownicy skupiają swą uwagę na dokładnym badaniu prawdopodobnie poszkodowanej kobiety.

14:35 Pasażerowie zostali spisani jako uczestnicy zdarzenia i w asyście przeprowadzeni ze środka ruchliwego ronda na bezpieczny chodnik, skąd się rozchodzą. Na miejscu poza służbami pozostaje kierowca, motorniczy i jedna poszkodowana. Strażacy zabezpieczają miejsce kierując ruchem i umożliwiają policjantom przystąpienie do zbierania pomiarów i zabezpieczania dowodów na miejscu zdarzenia.
Kierowca Fiata powiadamia swojego ubezpieczyciela, który podeśle lawetę. W drodze jest też już przedstawiciel i technik komunikacji miejskiej.

14:43Na miejsce przyjeżdżają przedstawiciele komunikacji miejskiej. W międzyczasie pogotowie zbadało skarzącą się kobietę i ratownicy nie stwierdzili obrażeń. Parametry jak i EKG są w normie. Zabierają ją jednak do szpitala na oserwację.

14:50 Policjanci wykonali odpowiednie pomiary i zrobili zdjęcia. Przesłuchali również motorniczego i kierowcę samochodu. Po sprawdzeniu przez dyżurnego nagrań z monitoringu, winnym kolizji okazuje się kierowca Fiata, który wjechał na rondo mimo światła czerwonego i uderzył w ruszajacy tramwaj.

14:52 Na miejsce podjeżdża laweta. strazacy pomagają umieścić i zabezpieczyć na niej fiata, gdyż jego stan uniemozliwia mu dalszą podróż. Po usunięciu pojazdu, rota I cały czas zabezpiecza drogę i kieruje ruch, a rota II przystępuje do zamiatania pasa ruchu z odłamków. Technik MPK po ocenie stwierdza, że tramwaj poza szkodą na lakierze, nie doznał uszkodzeń i może samodzielnie zjechać do zajezdni.

14:55 Fiat zostaje zabrany na lawecie. Technik MPK rusza tramwajem z kursem "Zjazd do zajezdni". Na miejscu zostają policjanci, motorniczy, kierowca i przedstawiciel MPK.
Po krótkiej dyskusji, kierowca Fiata poczuwa się do winy i decyduje się przyjąc mandat za spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym i kolizji. Policjanci czekają jeszcze na informacje od drugiego patrolu, który sprawdza czy kobieta zabrana przez pogotowie nie wymaga hospitalizacji dłuższej niż 7 dni. Jeśli nie, zakończy się na mandacie.

14:53 Po sprzątnięciu odłamków, strażacy chowają sprzęt. Miejsce akcji zsotaje przekazane policji.

Dowódca melduje:

- 998 tu 301[P]43, odbiór.
- Zgłaszam się 301[P]43.
- Tu 301-21, Działania zakończone. Wracamy do koszar na nasłuchu.
- Tu 998, przyjąłem, bez odbioru.


15:00 Zastęp w koszarach. Dowódca pisze raport z akcji.

AKCJA ZAKOŃCZONA
« Ostatnia zmiana: 03 Wrzesień 2018, 18:15:08 wysłana przez Kapitanek »
"W służbie naszej przodować będziemy
Dla Ojczyzny, Jej dobra pracować,
A gdy trzeba i ginąć będziemy,
Aby życie człowieka ratować."

Offline Kapitanek

  • Strażak
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 0
  • Gadu-Gadu: 52203092
  • Jednostka JRG: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Wrzesień 2018, 18:14:51 »
SD do pomocy OSP Swarzędz.

16:10 Stanowisko Kierowania KM PSP odbiera od OSP Swarzędz działającej wraz z OSP Kobylnica meldunek o konieczności wsparcia przez drabinę. Dyzpozytor wywołuje punkt alarmowania JRG-1 Poznań.
16:11 W JRG-1 uruchomiony zostaje alarm. Otwarta zostaje brama [4]. Oficer operacyjny mówi przez megafon:

Uwaga ! Wyjazd alarmowy SD. Swarzędz ulica Wrzesińska 117 - pomoc OSP. Owady błonoskrzydłe.


Zastęp przygotowuje sie i wyjeżdża alarmowo.

Przejazd alarmowy ulicami: Wolnica -> Małe Garbary -> Estkowskiego -> most Bolesława Chrobrego -> Wyszyńskiego -> Warszawska -> Poznańska -> Sołecka -> Wrzesińska -> dojazd na miejsce zdarzenia.

16:26 Dowódca melduje dotarcie zastępu na miejsce.

Zbiera wywiad od dowódcy OSP. Pod gzymsem przyklejone jest gniazdo szerszeni, które latają dookoła. Użądliły już jednego domownika, na szczęście nie ma reakcji alergicznej. Aktualnie domownicy są w środku, dom szczelnie zamknięty. Miejsce jest 7 metrów nad ziemią, ciężki dostep - ze względu na strome pohylenie po stronie, gdzie znajduje się gniazdo, nie udało się dostać do niego przy pomocy drabinek nasadkowych.

Strażacy ochotnicy przygotowani juz w strojach ochronnych przeciw owadom błonoskrzydłym. Mają worek na roje i spray.

16:29 Drabina zostaje ustawiona na podjeździe. Z powodu pochylenia terenu nie można podjechac bliżej. Rozstawione zostają podpory stabilizacyjne z podkadami tak, by całość trzymała pion. Nastepnie dwóch ochotników wchodzi do kosza. są podniesieni a drabina zostaje wysunięta odpowiednio, aż strażacy w koszu mają łatwy dostęp do gniazda.

16:32 Strażacy psikają w gniazdo sprejem, co otumania i zabija część owadów. Nastepnie do worka zeskrobują gniazdo wraz z kilkoma mniejszymi zawiązkami przyklejonymi w pobliżu, aż do oczyszczenia przestrzeni pod gzymsem. W akcji wspomagają się wciąż sprejem, aby zminimalizować ilość latających dookoła owadów. Po zabezpieczeniu gniazda w worku, usuwają sprejem ile tylko można owadów. Po kilku minutach w okolicy są już pojedyncze, zdezorientowane sztuki szerszeni. Królowa prawdopodobnie jest w worku wraz z gniazdem, dzięki czemu owady nie założą tu gniazda ponownie.

16:38 Strażacy zostają opuszczeni na doł. Wychodzą i zabezpieczają worek. Z podłoza pod miejscem akcji zostają też zamiecione martwe lub ogłuszone owady, które lądują w drugim worku.

16:40 drabina zostaje złożona do transportu wraz z podkładami i stabilizatorami. Teren dookoła domu zostaje sprawdzony, czy nie ma jeszcze jakiś gniazd. Własciciel otrzymuje zalecenie, aby do kolejnego dnia jeszcze uważać z otwieraniem okien, pojedyncze owady mogą jakiś czas krążyć w okolicy gniazda, ale w końcu odlecą.

Worki zostają zabezpieczone. Ochotnicy pojadą i w wyznaczonym miejscu za remizą spalą ich zawartość w ognisku.

16:45
Po upewnieniu się, ze drabina nie będzie potrzebna, dowódca melduje zakończenie działań. Zastęp wraca do koszar.

17:08 Zastęp w koszarach. Dowódca pisze raport z akcji.

AKCJA ZAKOŃCZONA
« Ostatnia zmiana: 03 Wrzesień 2018, 18:17:13 wysłana przez Kapitanek »
"W służbie naszej przodować będziemy
Dla Ojczyzny, Jej dobra pracować,
A gdy trzeba i ginąć będziemy,
Aby życie człowieka ratować."

Offline Kapitanek

  • Strażak
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 0
  • Gadu-Gadu: 52203092
  • Jednostka JRG: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Wrzesień 2018, 16:32:57 »
Pożar śmietnika.

21:20 Stanowisko Kierowania KM PSP w Poznaniu odbiera zgłoszenie o płonącym śmietniku. Lewy brzeg Warty, koło pohylni przy Piastowskiej. Zgłoszenie zostaje przekazane do punktu alarmowania JRG-1 Poznań.
21:22 W JRG-1 uruchomiony zostaje alarm. Automatycznie otwierana jest brama [2]. Oficer operacyjny mówi przez radiowęzeł:

Uwaga ! Wyjazd alarmowy GCBA - pożar śmietnika nad Wartą. Dojazd od Piastowskiej.


Zastęp ubiera się w stroje ochronne, obsadza wóz i po chwili wyjeżdża alarmowo.
21:23 Wóz jedzie na miejsce.

Przejazd alarmowy ulicami: Wolnica -> Małe Garbary -> Garbary -> Droga Dębińska -> Bielniki -> Piastowska -> Droga dojazdowa nad Warte -> podjazd na miejsce zdarzenia

21:34 Zastęp dociera na miejsce. Dowódca melduje w trakcie rozpoznania::

- 998 tu 301[P]25, odbiór.
- Zgłaszam się 301[P]25.
- Ogniem objęte dwa plastikowe śmietniki na otwartej przestrzeni, deptak wzdłuż Warty. SiS wystarczające, podejmujemy działania gaśnicze. Powiadom ZGO, że będą zgliszcza do uprzatnięcia.
- Tu 998, przyjąłem. ZGO pewnie podjedzie dopiero jutro. Po wszystkim zabezpieczcie zgliszcza na miejscu.
- Tu 301-25, przyjąłem. Bez odbioru.
 
21:35 Jeden strażak rozwija linię szybkiego natarcia, a drugi uruchamia autopompę. Na plonąc esmietniki podany zostaje jeden prąd z LSN. Śmieci sa gaszone a to co pozostało z upalonych smietników jest zalewane wodą. W okolicy nie ma nic, co mogłoby sie zająć. Przyczyna pożaru musiał być niedopałek lub podpalenie. Świadkowie zgłaszający widzieli tylko ogień, nikogo nie było w pobliżu.

21:40 Zagaszone śmieci są jeszcze przelewane i przegarniane widłami, by mieć pewność, że ogień się nie wznowi.

21:50 Po ugaszeniu wszystkiego, zastep zabezpiecza pogorzelisko. śmietniki i śmieci zostają zgromadzone w jednym miejscu i dodatkowo obsypane dookoła piaskiem z nabrzeża.

21:53 Zastęp kończy działania. Dowódca melduje:

- 998 tu 301[P]25, odbiór.
- Zgłaszam się 301[P]25.
- Tu 301-25, Działania zakończone. Miejsce zabezpieczone.
- Tu 998, przyjąłem. ZGO powiadomione, zajmą się tym jutro z rana.
- Tu 998, przyjąłem, wracamy do koszar na nasłuchu. Bez odbioru.


22:07 Zastęp w koszarach. Dowódca pisze raport z akcji.

AKCJA ZAKOŃCZONA
"W służbie naszej przodować będziemy
Dla Ojczyzny, Jej dobra pracować,
A gdy trzeba i ginąć będziemy,
Aby życie człowieka ratować."

Offline SylwekOSP

  • Moderator
  • Starszy Sekcyjny
  • *
  • Wiadomości: 438
  • Reputacja: 76
  • Jednostka OSP: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Wrzesień 2018, 23:31:27 »
Cześć, ocena akcji :

Póki co jest nawet ok, jak na początek, jedyne czego brakuje to: więcej korespondencji, zgłoszenie wyjazdu, dojazdu itd. prosiłbym o zachowanie jednolitego koloru korespondencji, najlepiej białego, lub czerwonego. Nie używa się zwrotu "bez odbioru" ponieważ oznacza to, że nie można się z Tobą już skontaktować. Miejsca zdarzenia zwyczajowo powinno się przekazywać protokołem. Minimalna obsada 1 wyjazdu to 4 os, zwyczajowo jeździ się w 5.


Za akcje : 28 tys

Budżet 44 tys+28 tys = 72 tys

Kolejne akcje przez najbliższy czas będą akcjami dość łatwymi, lecz z czasem będą trudniejsze, abym mógł poznać zakres Twojej wiedzy. Z czasem "czepialstwo" także będzie wzrastać.


Akcje na zmianę:
- kolizja 2 samochodów osobowych
- pożar samochodu osobowego
- plama oleju

Działamy w rejonie "1" bez dodatkowych sił i środków z innych JRG
Jeśli pomogłem uracz + :))

Strażakiem  się jest a nie bywa.

Nigdy nie zabieraj człowiekowi wszystkiego co ma , bo wtedy nie będzie miał niczego do stracenia i będzie zdolny do wszystkiego.



Facebook
https://www.facebook.com/pages/Zdj%C4%99cia-NIEWIADOMSKI-ego-pochodzenia/125916597603668

Offline Kapitanek

  • Strażak
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 0
  • Gadu-Gadu: 52203092
  • Jednostka JRG: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Wrzesień 2018, 16:42:33 »
[Poprwka budżet 61 tys + 28 tys = 89 tys., proszę o potwierdzenie]

Kolizja dwóch samochodów osobowych.

05:13 Stanowisko Kierowania KM PSP w Poznaniu odbiera zgłoszenie o kolizji dwóch samochodów osobowych - plac Międzymoście. Zgłoszenie zostaje przekazane do punktu alarmowania JRG-1 Poznań. Na miejsce wysłana zostaje też policja.
05:15 W JRG-1 uruchomiony zostaje alarm. Automatycznie otwierana jest brama [3]. Oficer operacyjny mówi przez megafon:

Uwaga ! Wyjazd alarmowy SLRtBA. Kolizja osobówek na Miedzymościu.


Zastęp obsadza wóz i jedzie alarmowo.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- 301-43 zgłaszam wyjazd do zdarzenia.
- Przyjąłem.

Przejazd alarmowy ulicami: Wolnica -> Małe Garbary -> Garbary -> Wożna -> Mostowa -> Plac Międzymoście

05:18 Zastęp dociera na miejsce.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- 301-43 na miejscu.
- Przyjąłem.

Dowódca udaje się na rozpoznanie.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- Mamy stłuczkę samochodów Opel i Citroen. Mały wyciek substancji ropopochodnych z Opla, rozbity przód. Brak rannych. Zabezpieczamy miejsce i czekamy na policję.
- Zrozumiałem, prawidłowo.

Strażacy zasypują płyny sorbentem. Pod kapiące z Opla płyny podkładają pojemnik zbiorczy. Zajmują się też kierowcami. Nie odnieśli oni obrażeń. Opel uderzył w wyjeżdżającego z parkingu Citroena w bok, od strony pasażera. W pojazdach poza kierowcami nikogo nie było. Trójkątem zabezpieczyli oni drogę.

Strażacy przejmuja zabezpieczenie. O tej godzinie praktycznie nie ma ruchu.

05:20 Na miejscu zjawiają się funkcjonariusze z WRD. Przystepują do czynności na miejscu, ustalania winnego i wypełnianiu dokumentacji. Oba pojazdy nie zostają dopuszczone do ruchu, kierowcy powiadamiają swoich ubezpieczyceli.

05:40 Na miesce dociera pomoc drogowa. W międzyczasie policjanci ustalili, ze winowajcą był kierowca Citroena, który wymusił pierwszeństwo przy właczaniu się do ruchu. Kierującego ukarano mandatem.

Strażacy pomagają w zabezpieczeniu pojazdów na lawetach. Zamiatają drogę z odłamków i sorbentu a także zabezpieczają pojemnik z płynami eksploatacyjnymi.

05:43 Lawety zabierają pojazdy i kierowców. Policja opuszcza miejsce. Strażacy chowają sprzęt.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- Miejsce zabezpieczone, kończymy działania i udajemy się na bazę.
- Przyjąłem.


05:48 Zastęp w koszarach.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- Na bazie.
- Przyjąłem.

Dowódca pisze raport z akcji.

AKCJA ZAKOŃCZONA
"W służbie naszej przodować będziemy
Dla Ojczyzny, Jej dobra pracować,
A gdy trzeba i ginąć będziemy,
Aby życie człowieka ratować."

Offline Kapitanek

  • Strażak
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 0
  • Gadu-Gadu: 52203092
  • Jednostka JRG: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #26 dnia: 07 Wrzesień 2018, 17:15:29 »
Pożar samochodu osobowego.

08:10 Stanowisko Kierowania KM PSP w Poznaniu odbiera zgłoszenie o pożarze samochodu osobowego. Zgłoszenie zostaje przekazane do punktu alarmowania JRG-1 Poznań. Na miejsce wysłana zostaje też policja.
08:11 W JRG-1 uruchomiony zostaje alarm. Automatycznie otwierana jest brama [1]. Oficer operacyjny mówi przez megafon:

Uwaga ! Wyjazd alarmowy GBA. Pożar osobówki - Plac Ratajskiego.


Zastęp obsadza wóz i jedzie alarmowo.

- 998 do 301-21.
- Zgłaszam się.
- 301-21 zgłaszam wyjazd do zdarzenia.
- Przyjąłem.

Przejazd alarmowy ulicami: Wolnica -> Solna -> Aleje Marcinkowskiego -> Por. Janiny Lewandowskiej -> Plac Ratajskiego

08:15 Zastęp dociera na miejsce. Kierowca stając w poprzek i uruchamiając awaryjne, blokuje jednokierunkową drogę w bezpeicznej odległości przed płonącym pojazdem.

- 998 do 301-21.
- Zgłaszam się.
- 301-21 na miejscu.
- Przyjąłem.

Dowódca udaje się na rozpoznanie.

- 998 do 301-21.
- Zgłaszam się.
- Płonie Ford Fiesta, pożar objął cały pojazd od wewnątrz. Zabezpieczamy miejsce i gasimy. Potrzebna policja do pomocy w zabezpieczeniu i laweta SiS wystarczające.
- Zrozumiałem, dysponuję.

08:16 Rota I Odsuwa przechodniów. W okolicy nie ma zagrożonych innych pojazdów. Płonący stoi przy krawężniku. Kierowca opuścił pojazd jak tylko zauważył ogień. Gaśnica samochodowa nie pomogła.
Rota II ciągnie linię W-52 zakończoną wytwornicą pianową. Na płonący pojazd, pod i do wnętrza zostaje podany jeden prąd piany. Zadymienie nie jest wielkie. Strażacy gaszą ogień bez AODO, kierując się z wiatrem.

08:20 Na miejsce dociera patrol policji. Funkcjonariusze przejmują zabezpeiczenie wjazdu na plac od strony za wozem. Ruch na placu odbywa się jedynie półokręgiem z wyłaczeniem cześci objętej działaniami gaśniczymi. strażacy szybko opanowali ogień. Podważają drzwi i amskę w pjeżdzie i podają pianę w zakamarki by dogasić ogień.

08:25
Pojazd jest w pełni ugaszony.

- 998 do 301-21.
- Zgłaszam się.
- Pojazd ugaszony. Czekamy z policją na lawetę, by zabezpieczyć wrak.
- Przyjąłem.

08:33 Na miejsce dociera laweta. strażacy pomagają w umieszczeniu na niej wraku i zabezpieczeniu go pasami. Miejsce akcji zostaje zamiecione i uprzatnięte. Policja spisuje notatkę i odjeżdża. Strażacy chowają sprzęt i wracają.

- 998 do 301-21.
- Zgłaszam się.
- Wracamy na koszary.
- Przyjąłem.

08:40 Zastęp w koszarach. Uzupełnienie wody w wozie.

- 998 do 301-421.
- Zgłaszam się.
- Na bazie.
- Przyjąłem.

Dowódca pisze raport z akcji.

AKCJA ZAKOŃCZONA
« Ostatnia zmiana: 07 Wrzesień 2018, 17:52:21 wysłana przez Kapitanek »
"W służbie naszej przodować będziemy
Dla Ojczyzny, Jej dobra pracować,
A gdy trzeba i ginąć będziemy,
Aby życie człowieka ratować."

Offline Kapitanek

  • Strażak
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 0
  • Gadu-Gadu: 52203092
  • Jednostka JRG: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #27 dnia: 07 Wrzesień 2018, 17:30:14 »
Plama oleju.

11:30 Stanowisko Kierowania KM PSP w Poznaniu odbiera zgłoszenie o plamie oleju na parkingu przy działkach - Serbska koło oczyszczalni ścieków.cZgłoszenie zostaje przekazane do punktu alarmowania JRG-1 Poznań.
11:32 W JRG-1 uruchomiony zostaje alarm. Automatycznie otwierana jest brama [3]. Oficer operacyjny mówi przez megafon:

Uwaga ! Wyjazd alarmowy SLRtBA. Plama oleju, parking przy działkach na Serbskiej.


Zastęp obsadza wóz i jedzie alarmowo.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- 301-43 zgłaszam wyjazd do zdarzenia.
- Przyjąłem.

Przejazd alarmowy ulicami: Wolnica -> Małe Garbary -> Garbary -> Szelągowska -> Serbska -> podjazd pod działki koło oczyszczalni.

11:41 Zastęp dociera na miejsce.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- 301-43 na miejscu.
- Przyjąłem.

Dowódca udaje się na rozpoznanie.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- Mamy wyciek oleju napędowego z Forda Cargo. Kierowca zawiadomił już pomoc drogową. Zabezpieczymy plamę i doraźnie wyciek, do ich przyjazdu.
- Zrozumiałem, prawidłowo.

Strażacy plamę zasypują sorbentem, a pod cieknący z baku olej podstawiają płaską misę. Sam wyciek lokalizują na zespoleniu w połowie baku - prowizorycznie powstrzymują dociskając szmatami. Nie trzeba zabezpieczać obszaru, gdyż teren znajduje się na uboczu poza główną drogą.
Dla zabezpieczenia z wozu zostaje pociągnięta linia W-52 zakończona prądownicą Turbo.

11:45 Dojeżdża pomoc drogowa - holownik do pojazdów ciężarowych. Kierowca-mechanik przy użyciu specjalnego zestawu, tabezpiecza cieknący olej z baku, po czym z pomocą strażaków, tir zostaje podłączony do holownika i pdholoway kawałek. Zabezpeiczenie wycieku jest jeszcze jakiś czas obserwowane. Jedna rota sprawdza też, czy olej nie cieknie z innych czesci pojazdu. Druga w tym czasie, po uzyskaniu lepszego dostępu, zamiata sorbent, który wchłonął plamę oleju.

11:52 Wyciek zabezpeiczony, można zabrać tira na warsztat. Holownik zabiera uszkodzoną ciężarówkę. Strażacy chowają sprzęt. Dowódca melduje.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- Działania zakończone, wracamy na bazę.
- Przyjąłem.


12:04 Zastęp w koszarach.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- Na bazie.
- Przyjąłem.

Dowódca pisze raport z akcji.

AKCJA ZAKOŃCZONA
« Ostatnia zmiana: 08 Wrzesień 2018, 08:39:20 wysłana przez Kapitanek »
"W służbie naszej przodować będziemy
Dla Ojczyzny, Jej dobra pracować,
A gdy trzeba i ginąć będziemy,
Aby życie człowieka ratować."

Offline SylwekOSP

  • Moderator
  • Starszy Sekcyjny
  • *
  • Wiadomości: 438
  • Reputacja: 76
  • Jednostka OSP: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #28 dnia: 08 Wrzesień 2018, 12:10:07 »
Witam, ocena akcji

1. Jak zabezpieczyłeś miejsce zdarzenia ? Jakieś pachołki, taśmy ? Bo wspomniane jest tylko o trójkącie rozstawionym przez kierowców. Mało szczegółów o samochodach, np. czym były zasilane, benzyna, diesel, LPG, a może hybryda, co z odłączeniem akumulatorów. Akcja bez większych błędów - niezaliczona - akcja odbyła się przed rozpoczęciem zmiany, do poprawy na kolejną ocenę.

2. Podobnie jak wyżej, mało informacji o samochodzie, zasilaniu itp. AOUO mimo wszystko powinno zostać użyte, sprzątać powinna pomoc drogowa, można jej pomóc ale nie wyręczać. - 5 tys

3. Akcja niezgodna z zadaną, mowa było o planie oleju, a nie wycieku paliwa z samochodu, ponadto do takiej akcji powinna zostać zadysponowana grupa chemiczna, bo w ciężarówce może być nawet i 800l oleju napędowego. Proszę także o nie używanie sprzętu, którego nie ma na stanie samochodu, w tym wypadku owa taca na cieknącą ropę. - do poprawy na kolejną ocenę.



Budżet : po poprawie 89tys + 5 tys = 94 tys

Akcje na zmianę:
- pomoc pogotowiu - NZK
- niezaliczone akcje
Jeśli pomogłem uracz + :))

Strażakiem  się jest a nie bywa.

Nigdy nie zabieraj człowiekowi wszystkiego co ma , bo wtedy nie będzie miał niczego do stracenia i będzie zdolny do wszystkiego.



Facebook
https://www.facebook.com/pages/Zdj%C4%99cia-NIEWIADOMSKI-ego-pochodzenia/125916597603668

Offline Kapitanek

  • Strażak
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 0
  • Gadu-Gadu: 52203092
  • Jednostka JRG: [klik]
Odp: JRG-1 Poznań
« Odpowiedź #29 dnia: 08 Wrzesień 2018, 15:11:22 »
Kolizja dwóch samochodów osobowych [poprawka]

09:05 Stanowisko Kierowania KM PSP w Poznaniu odbiera zgłoszenie o kolizji dwóch samochodów osobowych - plac Międzymoście. Zgłoszenie zostaje przekazane do punktu alarmowania JRG-1 Poznań. Na miejsce wysłana zostaje też policja.
09:07 W JRG-1 uruchomiony zostaje alarm. Automatycznie otwierana jest brama [3]. Oficer operacyjny mówi przez megafon:

Uwaga ! Wyjazd alarmowy SLRtBA. Kolizja osobówek na Miedzymościu.


Zastęp obsadza wóz i jedzie alarmowo.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- 301-43 zgłaszam wyjazd do zdarzenia.
- Przyjąłem.

Przejazd alarmowy ulicami: Wolnica -> Małe Garbary -> Garbary -> Wożna -> Mostowa -> Plac Międzymoście

09:10 Zastęp dociera na miejsce.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- 301-43 na miejscu.
- Przyjąłem.

Dowódca udaje się na rozpoznanie.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- Mamy stłuczkę samochodów Opel i Citroen. Mały wyciek substancji ropopochodnych z Opla, rozbity przód. Brak rannych. Zabezpieczamy miejsce i czekamy na policję.
- Zrozumiałem, prawidłowo.

Strażacy zasypują płyny sorbentem. Zajmują się też kierowcami. Nie odnieśli oni obrażeń. Opel uderzył w wyjeżdżającego z parkingu Citroena w bok, od strony pasażera. W pojazdach poza kierowcami nikogo nie było. Trójkątem zabezpieczyli oni drogę.

Oba samochody z napędem benzynowym, bez instalacji LPG. W żadnym nie znajduje się też niebezpieczny ładunek. Akumulatory z samochodów, w obu przypadkach znajdują się pod maskami. Zostają odłączone i zabezpieczone. Aby otworzyć maskę w oplu, która w wyniku uderzenia została uszkodzona, strażacy podważają ją hooliganem.

Strażacy przejmuja zabezpieczenie. O tej godzinie praktycznie nie ma ruchu. Jedna rota zabezpiecza miejsce poprzez kierowanie ewentualnego ruchu, do czasu przybycia policji.

09:13 Na miejscu zjawiają się funkcjonariusze z WRD - patrol wypadkowy. Przystepują do czynności na miejscu, ustalania winnego i wypełnianiu dokumentacji. Oba pojazdy nie zostają dopuszczone do ruchu, kierowcy powiadamiają swoich ubezpieczyceli. Na czas działań, miejsce zostaje oznaczone poza trójkatem także pachołkami z radiowozu. Dodatkowo policja rozstawia na dachu radiowozu wyświetlane oznaczenie o ograniczeniu prędkości i kierunku omijania radiowozu.

09:33 Na miesce dociera pomoc drogowa. W międzyczasie policjanci ustalili, ze winowajcą był kierowca Citroena, który wymusił pierwszeństwo przy właczaniu się do ruchu. Kierującego ukarano mandatem.

Strażacy pomagają w zabezpieczeniu pojazdów na lawetach. Zamiatają drogę z odłamków i sorbentu.

09:36 Lawety zabierają pojazdy i kierowców. Policja opuszcza miejsce. Strażacy chowają sprzęt.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- Miejsce zabezpieczone, kończymy działania i udajemy się na bazę.
- Przyjąłem.


09:41 Zastęp w koszarach.

- 998 do 301-43.
- Zgłaszam się.
- Na bazie.
- Przyjąłem.

Dowódca pisze raport z akcji.

AKCJA ZAKOŃCZONA
« Ostatnia zmiana: 12 Wrzesień 2018, 10:01:05 wysłana przez Kapitanek »
"W służbie naszej przodować będziemy
Dla Ojczyzny, Jej dobra pracować,
A gdy trzeba i ginąć będziemy,
Aby życie człowieka ratować."