17:42 PA Warszawa wpływa zgłoszenie o karambolu na autostradzie A2 za Warszawą w kierunku Łodzi
.
17:42 Dyspozytor po uzyskaniu informacji o ilości osób poszkodowanych, ilości pojazdów biorących udział w zdarzeniu decyduje się skierować odpowiednie siły i środki z Miasta Stołecznego Warszawy wraz z Oficerem Operacyjnym Miasta.
17:43 Komunikaty alarmowe w JRG 1, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 15, SGSP, OSP Raszyn, OSP Błonie, OSP Warszawa URSUS, dodatkowo w rejon karambolu wysyłane są pobliskie patrole Policji wraz z ZRM.
JRG 1: UWAGA WYJAZD GBA, GCBA, KARAMBOL NA A2 10 KM ZA WARSZAWĄ W KIERUNKU ŁODZI;
JRG 3: UWAGA WYJAZD GBA, GCBA, SCRt, SCRd, KARAMBOL NA A2 10 KM ZA WARSZAWĄ W KIERUNKU ŁODZI;
JRG 4: UWAGA WYJAZD GBA, GCBA KARAMBOL NA A2 10 KM ZA WARSZAWĄ W KIERUNKU ŁODZI;
JRG 5: UWAGA WYJAZD GBA, GCBA KARAMBOL NA A2 10 KM ZA WARSZAWĄ W KIERUNKU ŁODZI;
JRG 7: UWAGA WYJAZD GBA, GCBA KARAMBOL NA A2 10 KM ZA WARSZAWĄ W KIERUNKU ŁODZI;
JRG 9: WYJAZD GBA, GCBA KARAMBOL NA A2 10 KM ZA WARSZAWĄ W KIERUNKU ŁODZI;
JRG 10 WYJAZD GBA, GCBA, SCRd, SCDż; KARAMBOL NA A2 10 KM ZA WARSZAWĄ W KIERUNKU ŁODZI;
JRG 15 WYJAZD GBA, GCBA, SCRt KARAMBOL NA A2 10 KM ZA WARSZAWĄ W KIERUNKU ŁODZI;
JRG 16 WYJAZD GBA, GCBA KARAMBOL NA A2 10 KM ZA WARSZAWĄ W KIERUNKU ŁODZI;
SGSP: WYJAZD GBA, GCBA SCRd KARAMBOL NA A2 10 KM ZA WARSZAWĄ W KIERUNKU ŁODZI;Siły i Środki wyznaczone do działań
Do wyjazdu alarmowo:
KM PSP: 300[W]90 SLOp Ford Focus ( 2 osoby),300[W]98 SDł Renault Midlum D12 ( 1 osoba).
JRG 1: 301[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault ( 5 osób),301[W]25 GCBA 5/32/2,5 Renault Premium ( 2 osoby).
JRG 3: 303[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób), 303[W]25 GCBA 5/32 Scania P 400 CB
kompozyt ( 4 osoby), 303[W]43 SCRt Volvo FM420/PS Szczęśniak 4x4 ( 3 osoby),303[W]49 SCRd Scania G480/Szczęśniak ( 3 osoby).
JRG 4: 304[W]21 GBAPr 3,5/35 Mercedes Benz Atego 1530 AF 4x4 ( 5 osób), 304[W]25 GCBA 5/40 Man Le 18.280/Wawrzaszek ( 4 osoby).
JRG 5: 305[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób),305[W]26 GCBA 8/56 Scania R480 ( 2 osoby).
JRG 7: 307[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób),307[W]26 GCBA 5/40 Man Le 18.280/Wawrzaszek ( 4 osoby).
JRG 9:309[W]21 GBA 2,5/25 Scania P360 (4x4) (5 osób),309[W]25 GCBA-Rt 5/32 MAN TGM 18.340 B/Stolarczyk 4x4 (3 osoby).309[W]60 SCRChem Iveco Stralis Hi-Street 420/Stolarczyk ( 2 osoby)
JRG 10: 310[W]21 GBA 2/16/2,5 Pr 750 RENAULT MIDLUM ( 4 osoby),310[W]45 SCRt SCANIA N 321 ( 3 osoby), 310[W]48 SCDz 40 VOLVO FM ( 2 osoby).
JRG 11: JRG 11:311[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób) 311[W]25 GCBA 5/32/2,5 – MAN Le 18.280 ( 4 osoby).
JRG 15: 315[W]21 GBA 2,5/16/4 Mercedes - Benz, Atego (4x4) ( 5 osób) 315[W]43 SCRT Scania ( 2 osoby).
SGSP: 250[W]21 GBA 2,5/27 Iveco Eurocargo ML150E28 WS/PS Szczęśniak ( 5 osób), 250[W]26 GCBA 5/32/2,5 – MAN Le 18.280 ( 4 osoby), 250[W]49 SCRd Renault Kerax ( 2 osoby).
OSP Błonie 669[M]90 GCBA – 5/38 Man TGM 18.280 ( 5 osób), 669[M]91 GCBA – 5/32 Scania P370 CB 4×4 ( 3 osoby),
OSP Warszawa Ursus 389[W]25 - GCBA 6/32 - Jelcz 004 ( 5 osob), 389[W]22 - GBA 1.5/20 - Star 1142 ( 4 osoby),
OSP Raszyn 589[M]85 GCBA 12/65 MAN TGS 26.440 ( 2 osoby).18:16 Dojazdy na miejsce pierwszych jednostek, wraz z Oficerem Operacyjnym Miasta. Kierowcy ustawiają wozy kolejno za sobą pół alarmowo oraz w poprzek drogi jako zabezpieczenie terenu z oby dwóch stron.
Meldunek Oficera Operacyjnego Miasta.
998 Warszawa 300-13 na miejscu udaje się na rozpoznanie na miejscu już mam
6 jednostek w tym szkołę za chwilę coś więcej,
-----------,
998 zrozumiałem.18:18 Z przeprowadzonego rozpoznania wstępnego ustalono że doszło do karambolu na A2 w kierunku Łodzi 10 km za Warszawą. W zdarzeniu bierze udział 13 samochodów osobowych 3 busy, i dwa samochody ciężarowe z czego jeden to cysterna która przewoziła paliwo po rozpoznaniu tabliczki ADR 33 na 1203. W wyniku zdarzenia doszło do rozszczelnienia beczki i wycieku paliwa 5000 l na drogę. Pierwsze patrole Policji które przybyły na miejsce zamknęły całkowicie ruch drogowy i wyznaczyli objazdy. Poszkodowanych jest ponad 50 osób najgorzej przedstawiają się samochody osobowe gdzie jeden wbił się w tył samochodu ciężarowego następne trzy w wyniku dużej prędkości ulegały zderzeniom o tył poprzedzającego wozu lub odbiciu i uderzeniu w boczne barierki, dwa busy poprzez otarcie się o samochody osobowe wylądowały w rowie, ciężarówka która przewoziła paliwo wpadła w poślizg zahaczyła o słup i wylądowała na barierkach, kolejna jadąca na pusto uderzyła w tył rozszczelniając beczkę. 10 osób które jechały busem wyszły o własnych siłach, z miejsca przy segregacji są oznaczone kolorem zielonym lecz będą podejmowani badaniom rutynowym. Kierowca ciężarówki od którego się wszystko zaczęło wyszedł z kabiny o własnych siłach jak i kierowca który przewoził paliwo. Sprawa wygląda gorzej jeśli chodzi o trzeciego kierowcę który najechał na beczkę, dostęp jest uniemożliwiony, to samo tyczy się poszkodowanych w samochodzie osobowym gdzie dostęp jest utrudniony ich stan jest znacznie cięższy. Po wstępnym rozpoznaniu i dojechaniu pozostałych siś Oficer Operacyjny Miasta decyduje się utworzyć 4 grupy do prowadzenia działań ratowniczych.
GRUPA I - ZABEZPIECZENIE PPOŻ, ORAZ MIEJSCA ZDARZENIA:
Siły i środki:
301[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault ( 5 osób),
301[W]25 GCBA 5/32/2,5 Renault Premium ( 4 osoby),
304[W]21 GBAPr 3,5/35 Mercedes Benz Atego 1530 AF 4x4 ( 5 osób),
304[W]25 GCBA 5/40 Man Le 18.280/Wawrzaszek ( 4 osoby).
GRUPA II - SEGREGACJA POSZKODOWANYCH (TRIAGE), KWALIFIKOWANA POMOC MEDYCZNA:
Siły i środki:
250[W]21 GBA 2,5/27 Iveco Eurocargo ML150E28 WS/PS Szczęśniak ( 5 osób),
250[W]26 GCBA 5/32/2,5 – MAN Le 18.280 ( 4 osoby),
305[W]26 GCBA 8/56 Scania R480 ( 2 osoby),
309[W]21 GBA 2,5/25 Scania P360 (4x4) (5 osób),
315[W]21 GBA 2,5/16/4 Mercedes - Benz, Atego (4x4) ( 5 osób),
GCBA – 5/38 Man TGM 18.280 ( 5 osób),
303[W]25 GCBA 5/32 Scania P 400 CB kompozyt ( 4 osoby)+ Zespoły Ratownictwa Medycznego.
GRUPA III - RATOWNICTWO TECHNICZNE UWALNIANIE
Siły i środki:
303[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób),
303[W]43 SCRt Volvo FM420/PS Szczęśniak 4x4 ( 3 osoby),
303[W]49 SCRd Scania G480/Szczęśniak ( 3 osoby),
305[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób),
307[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób),
309[W]25 GCBA-Rt 5/32 MAN TGM 18.340 B/Stolarczyk 4x4 (3 osoby),
310[W]45 SCRt SCANIA N 321 ( 3 osoby),
310[W]48 SCDz 40 VOLVO FM ( 2 osoby),
311[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób),
315[W]43 SCRT Scania ( 2 osoby),
250[W]49 SCRd Renault Kerax ( 2 osoby).
GRUPA IV NEUTRALIZACJA WYCIEKU.
Siły i środki:
309[W]60 SCRChem Iveco Stralis Hi-Street 420/Stolarczyk ( 3 osoby),
669[M]91 GCBA – 5/32 Scania P370 CB 4×4 ( 3 osoby),
389[W]25 - GCBA 6/32 - Jelcz 004 ( 5 osob),
389[W]22 - GBA 1.5/20 - Star 1142 ( 4 osoby),
589[M]85 GCBA 12/65 MAN TGS 26.440 ( 2 osoby).
Meldunek Oficera Operacyjnego Miasta.
998 Warszawa dla 300-13,
------------,
998 zgłasza,
------------,
300-13 mamy duży karambol 13 samochodów osobowych, 2 busów, i 3 ciężarówek z czego jedna przewoziła paliwo i wszystko wyciekło na drogę w wyniku rozszczelnienia, na miejscu już mam kilkanaście jednostek JRG i OSP, na miejsce docierają pierwsze ZRM. Najgorzej osoby poszkodowane to w samochodach osobowych poprzez zakleszczenie jest utrudniony do nich dostęp oraz kierowca ciężarówki który najechał na cysternę, pasażerowie busa szczęśliwie opuścili pojazdy przed naszym przybyciem jednak będą przebadani przez lekarzy, rozstawiamy namiot pneumatyczny pomocy medycznej, wyznaczyłem także strefę bezpieczną ze względu na powstały wyciek, będę potrzebował duży ciężki samochód kwatermistrzowski z dużą ilością sorbentu powstała plama ma około 80, 100.m jednostki zostały przydzielone do odpowiednich zadań za parę godzin precyzyjnie podam ci stan o ilości osób poszkodowanych,
----------,
998 zrozumiałem. ZABEZPIECZENIE PPOŻ, ORAZ MIEJSCA ZDARZENIA:
18:20 Kierowca ustawia 301[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault ( 5 osób) w poprzek pasa pół alarmowo jako zabezpieczenie następnie 1 rota wyskakuje z kabiny i pobiera pachołki, za pomocą których zostaje wydzielony obszar bezpieczeństwa osobny pas dojazdu dla karetek, 2 rota przygotowuje lądowisko dla LPR oczyszcza teren ze śmieci gałęzi itp następnie pachołkami zostaje wydzielony obszar w którym LPR może bezpiecznie wylądować. Przy wozach które uległy wypadkowi zostają ustawione kolejno za sobą 301[W]25 GCBA 5/32/2,5 Renault Premium ( 4 osoby),304[W]21 GBAPr 3,5/35 Mercedes Benz Atego 1530 AF 4x4 ( 5 osób), 304[W]25 GCBA 5/40 Man Le 18.280/Wawrzaszek ( 4 osoby). 1 rota w liczbie 6 strażaków ubiera AODO następnie buduje dwie linie gaśniczą złożone z w-75 rozdzielacza i po trzy odcinki w-52 zakończonymi wytwornicami pianowymi typu PP-4, po zbudowaniu dwóch linii składających się z kilku odcinków podaje prąd piany średniej do wnętrza maski na komory silnikowe i po podwozie aut w których dostęp do akumulatorów jest niemożliwy jako zabezpieczenie PPOŻ. 2 rota w liczbie 6 strażaków pobiera podręczny sprzęt burzący i udaje się do aut gdzie możliwy jest dostęp do akumulatorów. Zostają odkręcone klemy i zawory od instalacji LPG ( w niektórych pojazdach).
SEGREGACJA POSZKODOWANYCH (TRIAGE), KWALIFIKOWANA POMOC MEDYCZNA:
18:20 W wyniku sporej liczby poszkodowanej zaszła konieczność przeprowadzenia segregacji tzw Triage przy pomocy opasek. Kolor czarny opaski oznacza że poszkodowany jest nie do uratowania w danej sytuacji brak funkcji życiowych. Kolor czerwony oznacza ciężki stan natychmiastowa ewakuacja i transport w pierwszej sytuacji. Kolor żółty pacjenci z urazami którzy wymagają pomocy lekarskiej jednak opóźnienie nie będzie zagrażać ich życiu i zdrowiu. Kolor zielony poszkodowani z lekkimi obrażeniami ich życie nie jest zagrożone. W pierwszej kolejności następuje segregacja poszkodowanych do tego zostają zadysponowani następujące zastępy z obsadami. 305[W]26 GCBA 8/56 Scania R480 ( 2 osoby), GCBA 5/40 Man Le 18.280/Wawrzaszek ( 4 osoby), 309[W]21 GBA 2,5/25 Scania P360 (4x4) (5 osób),315[W]21 GBA 2,5/16/4 Mercedes - Benz, Atego (4x4) ( 5 osób). Strażacy dochodzą do każdego wozu sprawdzając podstawowe funkcje życiowe ( tam gdzie jest dostęp) tętno, ruch, przytomność, zewnętrze widoczne obrażenia. Tam gdzie dostępu nie ma przez zakleszczenie wozów ocena następuje poprzez kontakt wzrokowy i nawoływanie. SGSP: 250[W]21 GBA 2,5/27 Iveco Eurocargo ML150E28 WS/PS Szczęśniak ( 5 osób), 250[W]26 GCBA 5/32/2,5 – MAN Le 18.280 ( 4 osoby) 1 rota tworzy namiot pneumatyczny dla lżej poszkodowanych którym będzie udzielana pomoc medyczna jak i wsparcie psychologiczne, 2 rota odpowiedzialna jest za zabezpieczenie lądowiska dla LPR z radiostacjami nasobnymi, ustawienie masztów oświetlających plac. Do pierwszej pomocy medycznej udzielanej przez strażaków zostają wyznaczone następujące zastępy z obsadami: GCBA 5/40 Man Le 18.280/Wawrzaszek ( 4 osoby), 309[W]21 GBA 2,5/25 Scania P360 (4x4) (5 osób),315[W]21 GBA 2,5/16/4 Mercedes - Benz, Atego (4x4) ( 5 osób), GCBA – 5/38 Man TGM 18.280 ( 5 osób), 303[W]25 GCBA 5/32 Scania P 400 CB kompozyt ( 4 osoby).
Kolor czerwonyPo przeprowadzonej segregacji 15 osób zaznaczono kolorem czerwonym. Osoby te ze względu na kolor opaski są w pierwszej przewożeni do pobliskich szpitali.
Przy 8 osobach poszkodowanych kwalifikowanej pomocy medycznej udzielają Zespoły Ratownictwa Medycznego w trakcie prowadzenia ratownictwa technicznego jak i po skończonych działaniach.
Przy 7 osobach kwalifikowanej pomocy medycznej udzielają strażacy ( osoby nieprzytomne).
Uraz kręgosłupa: strażacy zakładają rękawiczki ochronne na początku udrożnienie dróg oddechowych sprawdzają czynności życiowe następnie zakładają pulsometr na palec w celu monitorowania krążenia, następnie jeden strażak przytrzymuje głowę drugi zakłada kołnierz ortopedyczny dla usztywnienia kręgów szyjnych, zastosowanie tlenoterapii 15l/min, pulsometr. Po wycince ułożenie na desce ortopedycznej i przeniesienie do LPR.
Uraz głowy: strażacy w rękawicach ochronnych zakładają opatrunek osłaniający na rany głowy, dodatkowo zostaje założony kołnierz ortopedyczny i stosowana tlenoterapia 15l/min, pulsometr Po wycięciu dachu auta ułożenie na desce i transport do karetki.
Złamanie miednicy: rękawiczki ochronne kołnierz ortopedyczny, opaski uciskowe na krwawiące rany, pulsometr, tlenoterapia 15l/min. Po odcięciu dachu ułożenie na desce ortopedycznej i transport do karetki.
Krwotok z uda: rękawiczki ochronne, pulsometr, opatrunek uciskowy w miejsce rany, unieruchomienie kończyny, tlenoterapia 15l/min, kołnierz ortopedyczny. Po wycięciu karoserii i dachu transport na desce do LPR.
Wstrząs hipowolemiczny: rękawiczki ochronne założenie opatrunków uciskowych na krwawiące rany, pulsometr, tlenoterapia, kołnierz ortopedyczny, po wycince ułożenie poszkodowanego w pozycji leżącej na płasko i transport do LPR.
Złamanie otwarte nogi: rękawiczki ochronne, pulsometr następnie założenie opatrunku uciskowego jałowego w miejscu krwawienia usztywnienie dwóch sąsiednich stawów do szyny, tlenoterapia 15l/min, transport poszkodowanego na desce ortopedycznej do karetki.
NZK: Po podłączeniu pulsometru doszło do NZK poszkodowany został sprowadzony na ziemie następnie strażacy założyli rękawiczki ochronne. Udrożnienie dróg oddechowych 30 uciśnięć klatki piersiowej do dwóch uciśnięć workiem ambu wentylacja tlenowa. Po przywróceniu krążenia, kołnierz ortopedyczny, tlenoterapia deska ortopedyczna i transport do PR.
Kolor żółty Po przeprowadzonej segregacji 24 osoby zostały zaznaczone kolorem żółtym.
14 osób zostało przekazanych bezpośrednio Zespołom Ratownictwa Medycznego w rozstawionym namiocie.
10 osób znalazło się pod opieką strażaków ratowników. Po przeprowadzeniu badania urazowego stwierdzono liczne rany zadrapania, rany przemyto wodą utlenioną założono opatrunki uciskowe, a także kołnierze ortopedyczne, zastosowano tlenoterapię 15 l.min. Udzielono wsparcia psychologicznego. Poszkodowanych przekazano ZRM.
Kolor zielonyPo przeprowadzonej segregacji 7 osób zaznaczono kolorem zielonym.
Poszkodowani zostają badani rutynowo pomiar ciśnienia, badania urazowe, wsparcie psychologa części z nich udaje się na dodatkowe badania do szpitala, cześć zostaje zabrana przez bliskich którzy przyjechali na miejsce zdarzenia.
Kolor czarnyW wyniku karambolu zginęło 6 osób w tym 4 na miejscu w aucie, 1 w ciężarówce, 1 w drodze do szpitala po RKO. U osób stwierdzono brak tętna oddechu lekarz potwierdził zgon we wszystkich przypadkach. Ciała były zakleszczone w pojazdach ich wycinka odbyła się na samym końcu. Ciała ułożono za parawanem i okryto czarną folią do czasu przybycia Prokuratora na oględziny.
RATOWNICTWO TECHNICZNE UWALNIANIE
18:20 Spośród 14 aut osobowych które uległy karambolowi 10 aut wymaga wycinki w celu uwolnienia poszkodowanych, większość jest oznaczona kolorem czerwonym ( stan ciężki wymagający natychmiastowego przewiezienia do szpitala),
kilka osób zaznaczono kolorem żółtym jednak szok robi swoje. Kolor czarny poszkodowanemu nie jest już potrzebna pomoc został zamieszczony na 6 osobach 5 osób w osobówce, i jeden kierowca samochodu ciężarowego.
Kierowcy ustawiają ciężkie wozy ratownictwa technicznego przy pojazdach gdzie poszkodowani zostali oznaczeni kolorem czerwonym ( nieprzytomni brak kontaktu, ciężkie uszkodzenia ciała).
Ford Mondeo: poszkodowani 4 osoby oznaczone kolorem czerwonym. Pd wrak auta podjeżdża 303[W]43 SCRt Volvo FM420/PS Szczęśniak 4x4 ( 3 osoby). Strażacy wyskakują z kabiny otwierają rolety wozu z czego na macie układają sprzęt ratownictwa technicznego ( deski ortopedyczne, nożyce hydrauliczne, przewody rozpierak ramieniowy, cylindryczny, torby r-1). Do poszkodowanych próbuje przedostać się lekarz ZRM. Strażacy pod koła wozu podkładają klocki Holmatro. Następnie strażak zakłada rękawice ochronne drugi ratownik na czas usunięcia szyb wybijakiem zakrywa poszkodowanych kocem. Po chwili szyba przednia duża w kawałkach zostaje usunięta w bezpieczne miejsce. Do agregatu zasilającego zostają podłączone przewody od rozpieraka ramieniowego za pomocą którego strażacy zgniatają dwa błotniki z lewej i prawej . Po zgnieceniu dwóch błotników nożycami hydraulicznymi następuje przecięcie zawiasów w drzwiach które zostają odłożone na pobocze drogi w bezpieczne miejsce. Następnie zostają przecięte zawiasy z dwóch stron drzwi tylnych. Tylne drzwi również zostają ułożone w bezpieczne miejsce. Kolejna czynność strażaków to wycięcie słupków przednich, środkowych nożycami hydraulicznymi. Podczas wycinania słupków dwóch strażaków przytrzymuje dach wozu dla asekuracji. Po zakończonej wycince słupków dach zostaje odgięty do tyłu i przywiązany liną do tylnego zderzaka. Następnie pomiędzy deskę rozdzielczą a karoserię zamontowano rozpierak cylindryczny aby uzyskać większy dostęp. Na samym końcu strażacy przecinają pedał sprzęgła hamulca od strony kierowcy, przecinaj pasy bezpieczeństwa. Przednie siedzenia zostają opuszczone. Poszkodowani po wycince zostają wsunięci na deskę ortopedyczną z wcześniej założonymi kołnierzami ortopedycznymi i przetransportowani do karetek i LPR.
VW Passat: Poszkodowane 4 osoby kolor czerwony uwięzione w aucie brak kontaktu. Wycinką zajmie się 303[W]49 SCRd Scania G480/Szczęśniak ( 3 osoby). Strażacy wyskakują z kabiny otwierają rolety wozu z czego na macie układają sprzęt ratownictwa technicznego ( deski ortopedyczne, nożyce hydrauliczne, przewody rozpierak ramieniowy, cylindryczny, torby r-1). Do poszkodowanych próbuje przedostać się lekarz ZRM. Strażacy pod koła wozu podkładają klocki Holmatro. Następnie strażak zakłada rękawice ochronne drugi ratownik na czas usunięcia szyb wybijakiem zakrywa poszkodowanych kocem. Po chwili szyba przednia duża w kawałkach zostaje usunięta w bezpieczne miejsce. Do agregatu zasilającego zostają podłączone przewody od rozpieraka ramieniowego za pomocą którego strażacy zgniatają dwa błotniki z lewej i prawej . Po zgnieceniu dwóch błotników nożycami hydraulicznymi następuje przecięcie zawiasów w drzwiach które zostają odłożone na pobocze drogi w bezpieczne miejsce. Następnie zostają przecięte zawiasy z dwóch stron drzwi tylnych. Tylne drzwi również zostają ułożone w bezpieczne miejsce. Kolejna czynność strażaków to wycięcie słupków przednich, środkowych nożycami hydraulicznymi. Podczas wycinania słupków dwóch strażaków przytrzymuje dach wozu dla asekuracji. Po zakończonej wycince słupków dach zostaje odgięty do tyłu i przywiązany liną do tylnego zderzaka. Następnie pomiędzy deskę rozdzielczą a karoserię zamontowano rozpierak cylindryczny aby uzyskać większy dostęp. Na samym końcu strażacy przecinają pedał sprzęgła hamulca od strony kierowcy, przecinaj pasy bezpieczeństwa. Przednie siedzenia zostają opuszczone. Poszkodowani po wycince zostają wsunięci na deskę ortopedyczną z wcześniej założonymi kołnierzami ortopedycznymi i przetransportowani do karetek. Jeden z poszkodowanych ma NZK rozpoczyna się RKO po udrożnieniu dróg oddechowych 30 uciśnięć do dwóch wdechów powietrza workiem ambu. RKO na zmianę z ZRM. Poszkodowany w drodze do szpitala umiera.
BMW: Poszkodowane 2 osoby, z czego jedna oznaczona kolorem żółtym o własnych siłach wyszła z auta ( została przekazana ZRM), natomiast pasażer nieprzytomny oznaczony kolorem czerwonym zakleszczony w aucie. Do wycinki zadysponowano 305[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób). Pod koła wozu strażak mocuje klocki holmatro. Na czas prowadzenia działań ratownik okrywa poszkodowanego kocem. Wybijakiem do szyb zostają usunięte boczne szyby także i z szyberdachu. Do agregatu zasilającego zostaje podłączony rozpierak ramieniowy za pomocą którego zostają zgniecone błotniki przednie z lewej i prawej strony. Strażak ] przy pomocy nożyc hydraulicznych przecina zawiasy z obu stron i odkłada drzwi w bezpieczne miejsce. Następnie nożycami przecina słupki tylni środkowy i przedni po obu stronach. Dach zostaje odgięty do tyłu i zabezpieczony na linie. Do poszkodowanego uzyskano dostęp, Za pomocą nożyc hydraulicznych strażak przecina mocowanie w siedzeniu, poszkodowany zostaje ułożony na plecach a po chwili w kołnierzu ortopedycznym wsunięty na deskę ortopedyczną i przetransportowany do LPR.
Nissan Navara: Poszkodowane dwie osoby. Jedna wyszła o własnych siłach oznaczona kolorem żółtym została przekazana ZRM kierowca oznaczony kolorem czerwonym auto na dachu. Do działań zadysponowano 309[W]25 GCBA-Rt 5/32 MAN TGM 18.340 B/Stolarczyk 4x4 (3 osoby). strażacy podkładają klocki holmatro na tył i po bokach leżącego auta w celu stabilizacji, następnie strażak wybijakiem do szyb usuwa tylną szybę od bagażnika, do środka wsuwa się strażak gdzie przednie siedzenia zostają złożone, strażak przy pomocy nożyc do cięcia pasów przecina pasy poszkodowanej i układa ją na desce ortopedycznej podanej bocznymi drzwiami, przez ZRM. Osoba zostaje wyciągnięta na zewnątrz i przetransportowana do LPR.
Seat Toledo: Poszkodowana jedna osoba kierowca oznaczona kolorem czerwonym ( brak kontaktu, krwawienie z głowy). Auto leżące na boku. Do działań zadysponowano 310[W]45 SCRt SCANIA N 321 ( 3 osoby). Strażacy podkładają hydrauliczny rozpierak cylindryczny do ustabilizowania pojazdu, z drugiej strony strażak podkłada drabinę po której wchodzi,z wybijakiem do szyb, szyby z boku tył i przód zostają usunięte wraz z przednią i tylną szybą . Poszkodowanego na czas prowadzenia działań okryto kocem oraz zaopatrzono rane. Po chwili nożycami hydraulicznymi zostają przecięty słupek przedni środkowy i tylni. Po przecięciu dach zostaję wygięty do ziemi za pomocą siły fizycznej strażaków.Strażacy opuszczają fotel, przecinają nożycami pedały sprzęgła, hamulca, następnie pasy bezpieczeństwa. Poszkodowany w asyście ZRM zostaje ułożony na desce i przetransportowany do LPR.
Toyota Yaris: Poszkodowane 4 osoby w tym trzy osoby opuściły pojazd samodzielne, kolor żółty opaski ( zostały przekazane ZRM) natomiast kierowca oznaczony kolorem żółtym przytomny ( złamanie nogi, lekkie obrażenia). Do działań zadysponowano 315[W]43 SCRT Scania ( 2 osoby). Strażak wybijakiem usuwa przednią szybę i jej szczątki gdzie zostają przeniesione w bezpieczne miejsce. Następnie podłącza przewody rozpieraka do agregatu prądotwórczego. Po chwili zostaje zgnieciony błotnik. Następnie po uzyskaniu dostępu zawiasy w drzwiach zostają przecięte nożycami hydraulicznymi. Drzwi zostają odjęte i ułożone w bezpieczne miejsce. Po wycięciu drzwi, strażacy montują wsporniki progowe,dzięki temu zostają przecięte słupki w czterech miejscach z dwóch stron na początki u końcu, już po przecięciu słupków następuje odgięcie dachu do tyłu, strażak opuszcza siedzenia by zrobić dostęp do przecięcia pedałów sprzęgła i hamulca. Po wycięciu pedałów, zostają przecięte pasy nożykiem. Po tych działaniach następuje ułożenie poszkodowanego na desce ortopedycznej i transport do karetki.
Alfa Romeo: Poszkodowane 4 osoby zakleszczone oznaczone kolorem żółtym przytomne. Wszystkim założono kołnierze ortopedyczne i zostaje udzielone im wsparcie. Do działań zadysponowano 311[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób). Strażacy wyskakują z kabiny otwierają rolety wozu z czego na macie układają sprzęt ratownictwa technicznego ( deski ortopedyczne, nożyce hydrauliczne, przewody rozpierak ramieniowy, cylindryczny, torby r-1). Do poszkodowanych próbuje przedostać się lekarz ZRM. Strażacy pod koła wozu podkładają klocki Holmatro. Następnie strażak zakłada rękawice ochronne drugi ratownik na czas usunięcia szyb wybijakiem zakrywa poszkodowanych kocem. Po chwili szyba przednia duża w kawałkach zostaje usunięta w bezpieczne miejsce. Do agregatu zasilającego zostają podłączone przewody od rozpieraka ramieniowego za pomocą którego strażacy zgniatają dwa błotniki z lewej i prawej . Po zgnieceniu dwóch błotników nożycami hydraulicznymi następuje przecięcie zawiasów w drzwiach które zostają odłożone na pobocze drogi w bezpieczne miejsce. Następnie zostają przecięte zawiasy z dwóch stron drzwi tylnych. Tylne drzwi również zostają ułożone w bezpieczne miejsce. Kolejna czynność strażaków to wycięcie słupków przednich, środkowych nożycami hydraulicznymi. Podczas wycinania słupków dwóch strażaków przytrzymuje dach wozu dla asekuracji. Po zakończonej wycince słupków dach zostaje odgięty do tyłu i przywiązany liną do tylnego zderzaka. Następnie pomiędzy deskę rozdzielczą a karoserię zamontowano rozpierak cylindryczny aby uzyskać większy dostęp. Na samym końcu strażacy przecinają pedał sprzęgła hamulca od strony kierowcy, przecinaj pasy bezpieczeństwa. Przednie siedzenia zostają opuszczone. Poszkodowani po wycince zostają wsunięci na deskę ortopedyczną i przetransportowani do namiotu a potem do karetki.
Volvo: Poszkodowane 3 osoby z czego trzy osoby wydostały się o własnych siłach i zostały przekazane ZRM. Pasażer lekkie obrażenie zewnętrzne. Uwięziony w aucie oznaczony kolorem żółtym. Do działań zadysponowano 315[W]43 SCRT Scania ( 2 osoby). Strażak przy pomocy łoma otwiera drzwi po przeprowadzeniu badania urazowego poszkodowany zostaje w kołnierzu ortopedycznym ułożony na krzesełku specjalistycznym i przetransportowany do karetki.
Honda: Poszkodowane 2 osoby przytomne narzekające na ból w plecach oznaczone kolorem żółtym, zakleszczone w samochodzie ze względu na najachenianie na tył poprzedzającego wozu. Do działań zadysponowano 307[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób), Pod koła wozu strażak mocuje klocki holmatro. Na czas prowadzenia działań ratownik okrywa poszkodowanych kocem. Wybijakiem do szyb zostają usunięte boczne szyby także i z szyberdachu. Do agregatu zasilającego zostaje podłączony rozpierak ramieniowy za pomocą którego zostają zgniecione błotniki przednie z lewej i prawej strony. Strażak przy pomocy nożyc hydraulicznych przecina zawiasy z obu stron i odkłada drzwi w bezpieczne miejsce. Następnie nożycami przecina słupki tylni środkowy i przedni po obu stronach. Dach zostaje odgięty do tyłu i zabezpieczony na linie. Do poszkodowanych uzyskano dostęp. Za pomocą nożyc hydraulicznych strażak przecina mocowanie w siedzeniach, poszkodowani zostają ułożeni na plecach a po chwili w kołnierzach ortopedycznych wsunięci na deski ortopedyczne i przetransportowani do karetki.
Audi 80: Pierwszy pojazd który najechał na tył ciężarówki. W aucie podróżowało 4 osoby wszyscy zginęli na miejscu. Zgon potwierdził lekarz. Oznaczenie kolorem czarnym. Auto jest zmiażdżone konieczna jest wycinka i wydostanie ciał dla oględzin Prokuratora do działań zadysponowano 250[W]49 SCRd Renault Kerax ( 2 osoby). Strażacy wyskakują z kabiny Następnie strażak zakłada rękawice ochronne drugi ratownik na czas usunięcia szyb wybijakiem zakrywa denatów kocem. Po chwili szyba przednia duża w kawałkach zostaje usunięta w bezpieczne miejsce. Do agregatu zasilającego zostają podłączone przewody od rozpieraka ramieniowego za pomocą którego strażacy zgniatają dwa błotniki z lewej i prawej . Po zgnieceniu dwóch błotników nożycami hydraulicznymi następuje przecięcie zawiasów w drzwiach które zostają odłożone na pobocze drogi w bezpieczne miejsce. Następnie zostają przecięte zawiasy z dwóch stron drzwi tylnych. Tylne drzwi również zostają ułożone w bezpieczne miejsce. Kolejna czynność strażaków to wycięcie słupków przednich, środkowych nożycami hydraulicznymi. Podczas wycinania słupków dwóch strażaków przytrzymuje dach wozu dla asekuracji. Po zakończonej wycince słupków dach zostaje odgięty do tyłu i przywiązany liną do tylnego zderzaka. Następnie pomiędzy deskę rozdzielczą a karoserię zamontowano rozpierak cylindryczny aby uzyskać większy dostęp. Ciała zostają ułożone na noszach i przetransportowane w bezpieczne miejsce za parawan. Zwłoki zostają okryte czarną folią.
Fiat Brava: Poszkodowane 2 osoby opuściły pojazd samodzielnie oznaczone kolorem żółtym lekkie obrażenia zewnętrzne, auto zostało zabezpieczone ppoż oraz zakręcono zawór butli z LPG.
Ford Focus: Poszkodowane 2 osoby opuściły pojazd samodzielnie oznaczone kolorem żółtym lekkie obrażenia zewnętrzne, auto zostało zabezpieczone ppoż oraz zakręcono zawór butli z LPG.
Mazda 323: Poszkodowany 1 kierowca opuścił pojazd o własnych siłach oznaczony kolorem żółtym lekkie otarcia zadrapania, auto zabezpieczono ppoż odkręcono klemy z akumulatora.
Opel Vectra: Poszkodowany 1 kierowca opuścił pojazd o własnych siłach oznaczony kolorem żółtym lekkie otarcia zadrapania, auto zabezpieczono ppoż odkręcono klemy z akumulatora.
BUS Mercedes Sprinter Poszkodowanych 5 osób w tym 2 oznaczone kolorem zielonym, 3 żółtym, wszyscy opuścili pojazd o własnych siłach, w aucie odkręcono klemy z akumulatora, poszkodowani zostali objęci pomocą lekarską i psychologiczną.
BUS VW Crafter: Poszkodowanych 5 osób w tym 3 oznaczone kolorem zielonym, 2 żółtym, wszyscy opuścili pojazd o własnych siłach, w aucie odkręcono klemy z akumulatora, poszkodowani zostali objęci pomocą lekarską i psychologiczną.
Ciężarówka Man: Poszkodowana 1 osoba kierowca samodzielnie opuścił kabinę oznaczony kolorem zielonym. Poszkodowanego przebadano rutynowo udzielono wsparcia psychologicznego. Na komorę silnika podano pianę gaśniczą jako zabezpieczeni ppoż z powodu akumulatora który znajduje się w wewnątrz kabiny. Ciężarówka bez towaru.
Ciężarówka Volvo to cysterna ADR 33 na 1203 która przewoziła benzynę 5000 l. W wyniku najechania na nią innej ciężarówki doszło do rozszczelnienia beczki i wycieku na ulicę. Kierowca poszkodowany kierowca nie doznał ciężkich obrażeń zostaje przebadany rutynowo i wsparty psychicznie ( kolor zielony). Na wóz jak i wokół wycieku została podana ciężka piana gaśnicza jako zabezpieczenie ppoż.
Ciężarówka Renault kierowca w wyniku najechania na cysternę poniósł śmierć na miejscu oznaczony kolorem czarnym. Na wóz została podana ciężka piana gaśnicza jako zabezpieczenie ppoż. Zostanie przeprowadzona wycinka kabiny w celu wydostania denata dla oględzin Prokuratora. Do działań zadysponowano 310[W]45 SCRt SCANIA N 321 ( 3 osoby), 310[W]48 SCDz 40 VOLVO FM ( 2 osoby). Po przygotowaniu sprzętu ratownictwa technicznego pod koła zostają podłożone klocki holmatro w celu ustabilizowania pojazdu. Na kabinę wozy zostaje ułożona drabina po której wchodzi strażak zakrywa kocem denata. Następnie pilarką do cięcia szkła i wybijakiem zostaje usunięta szyba przednia, boczna i mała tylna od strony kierowcy. Po tej czynności do agregata zasilającego zostają podłączone przewody od rozpieraka ramieniowego przy pomocy którego zostaje zgnieciony błotnik. Następnie nożycami hydraulicznymi zostają odcięte zawiasy w drzwiach po chwili drzwi zostają odłożone pod podwozie auta. Kolejnym krokiem ratowników jest nacięcie słupka przedniego, środkowego, i tylnego nożycami hydraulicznymi. Przy użyciu siły fizycznej dach zostaje odgięty na bok. Następnie za pomocą rozpieraka cylindrycznego zostaje odgięta deska rozdzielcza wozu. Strażak nożycami przecina pedał sprzęgła i hamulca następnie mocowanie siedzenia. Po chwili ciało zostaje ułożone na noszach i przetransportowane za parawan okryte czarną folią. Na wóz podano prąd piany ciężkiej, ciężarówka pusta bez towaru.
Wraz z późniejsza porą dnia w trakcie prowadzonych działań zostają ustawiane maszty oświetleniowe agregaty prądotwórcze, oraz najaśnice.
NEUTRALIZACJA WYCIEKU.
18:20 W wyniku najechania jednej ciężarówki na drugą doszło do wycieku benzyny na ulicę z cysterny o pojemności 5000 l powstała ogromna plama o długości 100 m. Do neutralizacji zadysponowano 309[W]60 SCRChem Iveco Stralis Hi-Street 420/Stolarczyk ( 3 osoby),669[M]91 GCBA – 5/32 Scania P370 CB 4×4 ( 3 osoby), 389[W]25 - GCBA 6/32 - Jelcz 004 ( 5 osob), 389[W]22 - GBA 1.5/20 - Star 1142 ( 4 osoby), 589[M]85 GCBA 12/65 MAN TGS 26.440 ( 2 osoby).Strażacy z SCRChem podjeżdżają pod wyciek następnie wyskakują z kabiny otwierają rolety pobierają i układają rękawy sorpcyjne wzdłuż drogi. Następnie pod cysternę w której nastąpił wyciek podjeżdżają kolejno 669[M]91 GCBA – 5/32 Scania P370 CB 4×4 ( 3 osoby), 589[M]85 GCBA 12/65 MAN TGS 26.440 ( 2 osoby), 1 rota buduje linie gaśniczą złożoną z w-75 rozdzielacza i dwóch odcinków zakończonymi prądownicami pianowymi PP-4. Po zbudowaniu linii następuje uruchomienie autopompy GBA i podanie prądu piany ciężkiej na beczkę oraz przed wyciek rozdzielając pojazd od wycieku jako zabezpieczenie ppoż. 2 rota po podłączeniu zasilania wodnego w-52 od GCBA do GBA pobiera sorbent za pomocą którego usypuje wały przy studzienkach kanalizacyjnych a także na innych powstałych wyciekach. W czasie prowadzenia działań na miejsce dociera 308[W]81 SCKw Renault Kerax 430 dxi z duża ilością sorbentu. Po podaniu ciężkiej piany na powstały wyciek benzyny strażacy sypią sorbent który został dostarczony w dużych worach i ustawiony przy pomocy Hds samochodu kwatermistrzowskiego. Następnie po wchłonięciu się benzyny w sorbent strażacy zbierają nadmiar do dużych pojemników.
Wraz z późniejsza porą dnia w trakcie prowadzonych działań zostają ustawiane maszty oświetleniowe agregaty prądotwórcze, oraz najaśnice.
22:43 Po przeprowadzeniu kwalifikowanej pomocy medycznej osobom poszkodowanym,oraz po zakończonych działań związanych z uwalnianiem osób w pojazdach czynności dochodzeniowe rozpoczyna Policja wraz z Prokuratorami. Całe miejsce oświetlane jest masztami podłączonymi do agregatów prądotwórczych.
Meldunek Oficera Operacyjnego Miasta:
998 Warszawa dla 300-13,
----------,
998 zgłasza,
----------,
300-13 Łączna ilość poszkodowanych to 52 osoby. Z czego 6 osób w wyniku poniesionych obrażeń poniosło śmierć, 15 osób oznaczone kolorem czerwonym było uwalniane z wraków i zabierane natychmiast do szpitala karetkami a także lotniczym pogotowiem ratunkowym. Głównie były to urazu kręgosłupa, klatki piersiowej, krwotoki, wstrząs hipowolemiczny. Żółty kolor 24 osoby to zadrapania lekkie obrażenia zewnętrze wszyscy pojechali na dodatkowe badania lekarskie do szpitala. 7 osób prawie nie doznało obrażeń kolor zielony jednak interwencja lekarska została wobec nich podjęta. Co do wycieku zostały rozłożone rękawy chemiczne które pochłaniają substancje, dodatkowo rozsypano sporą ilość sorbentu w tej chwili trwa zbieranie jego nadmiaru do pojemników. Policja rozpoczęła dochodzenia wraz z Prokuratorami. Po tych działaniach sprzątanie,
----------,
998 zrozumiałem. 2:15 Po zakończonych pomiarach Policji i oględzinach Prokuratora ciała zostają zabrane z miejsca zdarzenia. Strażacy ciężkimi wozami ratownictwa technicznego ustawiają wozy na kołach przy pomocy wyciągarek.
Seat Toledo: auto wywrócone na bok. Pod karoserię przodem podjeżdża 310[W]45 SCRt SCANIA N 321 ( 3 osoby). Kierowca operator uruchamia wyciągarkę pod koła SCRt zostają podłożone kliny. Linka wyciągarki zostaje zamocowana o miejsca zaczepne wozu. Po chwili operator uruchamia wyciągarkę i auto zostaje stawiane na koła.
Nissan Navara : auto leżące na dachu. Pod wóz podjeżdża 303[W]49 SCRd Scania G480/Szczęśniak ( 2 osoby).Kierowca operator uruchamia wyciągarkę pod koła SCRd zostają podłożone kliny. Linka wyciągarki zostaje zamocowana o miejsca zaczepne wozu. Po chwili operator uruchamia wyciągarkę i auto zostaje stawiane na koła w asyście kilku strażaków.
BUS Mercedes Sprinter auto w rowie. Pod auto podjeżdża 303[W]43 SCRt Volvo FM420/PS Szczęśniak 4x4 ( 3 osoby). Kierowca operator uruchamia wyciągarkę pod koła SCRt zostają podłożone kliny. Linka wyciągarki zostaje zamocowana o miejsca zaczepne wozu. Po chwili operator uruchamia wyciągarkę i auto zostaje stawiane sprowadzone na drogę. Po chwili te samo dzieje się z drugim busem VW Crafter.
2:15 Na miejsce zjawiają się auto lawety, ciężkie dźwigi holownicze gdzie zabierają wozy które brały udział w zdarzeniu.
Strażacy usuwają resztki karoserii, szkła, wycieki, nadmiar sorbentu.
6:30 Oficer Operacyjny Miasta zwalnia część zastępów do koszar, pozostali strażacy kończą czynności porządkowe, następuje zwijanie sprzętu zamykanie rolet, spisywanie protokołu ze zdarzenia.
Meldunek Oficera Operacyjnego Miasta:
998 Warszawa dla 300-13,
--------,
998 zgłasza,
------,
300-13 działania powoli kończymy auta zostały zabrane przez przybyłe lawety i dźwigi holownicze, dane spisałem, miejsce przekazuje Policji i drogowcom do poprawy infrastruktury odcinek jeszcze przez kilka godzin będzie zamknięty,
----------,
998 zrozumiałem. 7:23 Jednostki w koszarach.
Czas akcji: 13 h 41 minut.
W akcji brały udział:
300[W]90 SLOp Ford Focus ( 2 osoby),
300[W]98 SDł Renault Midlum D12 ( 1 osoba),
301[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault ( 5 osób),
301[W]25 GCBA 5/32/2,5 Renault Premium ( 2 osoby),
303[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób),
303[W]25 GCBA 5/32 Scania P 400 CB kompozyt ( 4 osoby),
303[W]43 SCRt Volvo FM420/PS Szczęśniak 4x4 ( 3 osoby),
303[W]49 SCRd Scania G480/Szczęśniak ( 3 osoby),
304[W]21 GBAPr 3,5/35 Mercedes Benz Atego 1530 AF 4x4 ( 5 osób),
304[W]25 GCBA 5/40 Man Le 18.280/Wawrzaszek ( 4 osoby),
305[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób),
305[W]26 GCBA 8/56 Scania R480 ( 2 osoby),
307[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób),
307[W]26 GCBA 5/40 Man Le 18.280/Wawrzaszek ( 4 osoby),
309[W]21 GBA 2,5/25 Scania P360 (4x4) (5 osób),
309[W]25 GCBA-Rt 5/32 MAN TGM 18.340 B/Stolarczyk 4x4 (3 osoby),
309[W]60 SCRChem Iveco Stralis Hi-Street 420/Stolarczyk ( 2 osoby),
310[W]21 GBA 2/16/2,5 Pr 750 RENAULT MIDLUM ( 4 osoby),
310[W]45 SCRt SCANIA N 321 ( 3 osoby),
310[W]48 SCDz 40 VOLVO FM ( 2 osoby),
311[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób),
311[W]25 GCBA 5/32/2,5 – MAN Le 18.280 ( 4 osoby),
315[W]21 GBA 2,5/16/4 Mercedes - Benz, Atego (4x4) ( 5 osób),
315[W]43 SCRT Scania ( 2 osoby),
250[W]21 GBA 2,5/27 Iveco Eurocargo ML150E28 WS/PS Szczęśniak ( 5 osób),
250[W]26 GCBA 5/32/2,5 – MAN Le 18.280 ( 4 osoby),
250[W]49 SCRd Renault Kerax ( 2 osoby),
669[M]90 GCBA – 5/38 Man TGM 18.280 ( 5 osób),
669[M]91 GCBA – 5/32 Scania P370 CB 4×4 ( 3 osoby),
389[W]25 GCBA 6/32 - Jelcz 004 ( 5 osob),
389[W]22 GBA 1.5/20 - Star 1142 ( 4 osoby),
589[M]85 GCBA 12/65 MAN TGS 26.440 ( 2 osoby).
Zespoły Ratownictwa Medycznego około 150 osób z Warszawy, Tarczyna, Raszyna, Ożarowa Maz. Pruszkowa, Piaseczna,
Błonia, Sochaczewa, Łowicza, Skierniewic, Kutna, Grójca, Białobrzeg, Warki, Legionowa, Zegrza, Wołomina, Łomianek.
Lotnicze Pogotowie Ratunkowe
EC 135 Ratownik 12 Warszawa ( 3 osoby),
EC 135 Ratownik 16 Łódż ( 3 osoby),
EC 135 Ratownik 7 Lublin ( 3 osoby),
EC 135 Ratownik 5 Kielce ( 3 osoby),
Policja 15 osób { Fiat Ducato, Mercedes Sprinter, Alfa Romeo, Kia),
Prokuratura Rejonowa 2 osoby,
Poszkodowani 52 osoby w tym 6 osób zgon.