Zakładowa Służba Ratownicza MPK Poznań: Mercedes-Benz Unimog U400 V2R-600-RESCUE

Autor Wątek: Zakładowa Służba Ratownicza MPK Poznań: Mercedes-Benz Unimog U400 V2R-600-RESCUE  (Przeczytany 775 razy)

Offline Luk

  • Zasłużony
  • Kapitan
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Reputacja: 11
  • Gadu-Gadu: 2317407
  • Jednostka JRG: [klik]

Mercedes-Benz Unimog U400 V2R-600-RESCUE, czyli jeden z najnowszych dwudrogowych pojazdów ratowniczych w Polsce, którego spotkać można w Poznaniu w Zakładowej Służbie Ratowniczej MPK Poznań. Wyżej wymieniony pojazd został zakupiony w roku 2012 przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu, na potrzeby działającej w Przedsiębiorstwie Zakładowej Służby Ratowniczej MPK Poznań - jednej z nielicznych tego typu grup w Polsce, posiadającą wszechstronną wiedzę na temat szeroko pojętego ratownictwa technicznego i szynowego.

Sam pojazd zabudowany został na podwoziu Mercedes-Benz Unimog U400 4x4, przez francuską firmę GEISMAR, która łatwego zadania nie miała, musiała bowiem ona spełnić wszystkie wymogi techniczne, postawione przez MPK Poznań, które ustalone zostały na podstawie obserwacji oraz wcześniejszych doświadczeniach pracowników ZSR MPK Poznań. Pojazd został wyposażony w dwa wózki jezdne, umożliwiające jazdę po torach, sprzęgi, które umożliwiają połączenie pojazdu z tramwajem lub składem, który wymaga holowania oraz wyciągarkę hydrauliczną o sile uciągu 10 ton. Dodatkowo zastosowano szereg „narzędzi” wspomagających pracę ratowników, m.in. takie jak półautomatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja kabiny, kamery cofania, kamery ułatwiające wstawianie wózków jezdnych na torowisko, panumatyczny maszt oświeltniowy, sprzęg z sworzeniem syganlizacyjnym oraz złącza hydrauliczne wyprowadzone na zewnątrz pojazdu. Mercedes-Benz Unimog U400 V2R-600-RESCUE do służby w ZSR MPK Poznań wszedł w maju ubiegłego roku, po przejściu odbiorów technicznych, o których więcej na stronie MPK Poznań i zastąpił wysłużonego Unistara. Pojazd przystosowany jest do holowania tramwajów oraz składów tramwajowych ważących nawet 100 ton. Na co dzień wykorzystywany do usuwania skutków wypadków z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej (i nie tylko), usuwania awarii pojazdów komunikacji miejskiej oraz prowadzenia różnorakich prac serwisowo-technicznych.

Podstawowe dane techniczne:
Podwozie: Mercedes-Benz Unimog U400
Zabudowa: GEISMAR
Typ/nazwa: Mercedes-Benz Unimog U400 V2R-600-RESCUE
Kabina: 3 os. klimatyzowana
Napęd: 4x4
Masa całkowita: 9150 kg.

Unimog wyposażony został także w:
- System do wkolejania i stawiania pojazdów szynowych, oparty na podnośnikach hydraulicznych
- Poduszki pneumatyczne
- Narzędzia hydrauliczne firmy Holmatro
- Sprzęt gaśniczy w postaci gaśnic oraz agregatu proszkowego
- Sprzęt do zabezpieczania miejsca zdarzenia
- Pneumatyczny masz oświetleniowy
- Agregat prądotwórczy
- Drabinę
- Podkłady drewniane
- Inny sprzęt


Pojazd przez ostatnich kilka miesięcy pokazał że jest w stanie „podjąć” się każdego wyzwania.

Foto&opis:
Łukasz Jachimowicz (Luk)
Opis ogólny pojazdu i wyposażenia (źródło):
- własne, www.mpk.poznan.pl
Kontakt: GG 2317407 lub PW