SLRt Ford Transit w zabudowie Frank-Cars & BoCar

Autor Wątek: SLRt Ford Transit w zabudowie Frank-Cars & BoCar  (Przeczytany 1306 razy)

Offline OSP

  • Zasłużony
  • Starszy Brygadier
  • *
  • Wiadomości: 813
  • Reputacja: 35
  • Jednostka JRG: [klik]
  • Jednostka OSP: [klik]
SLRt Ford Transit w zabudowie Frank-Cars & BoCar
« dnia: 11 Sierpień 2013, 03:21:37 »
SLRt Ford Transit/Frank-Cars & BoCar

Samochód wyprodukowany w roku 2011 w siedzibie firmy Frank-Cars w Częstochowie. Jak to ta firma ma w zwyczaju wykonali oni jedynie podwozie pojazdu wraz z kabiną przystosowaną do przewozu 5 osób. Zabudowę w postaci skrytek jak i jej montaż wykonała firma BoCar z siedzibą również w Częstochowie.


Oświetlenie oraz nagłośnienie do pojazdu zapewniła firma Federal Signal, z którą to Frank-Cars bardzo dobrze współpracuje montując ich produkty na wszystkich swoich pojazdach. Ford wyposażony jest w belkę ledową, białą, Federal Signal Vama P5000, 2 światła kierunkowe zamontowane na "grillu" pojazdu model Federal Signal Corporation Impaxx3, z tyłu pojazdu zamontowany jest "spodek" czyli lampa płaska model Federal Signal Vama LP400, a nagłośnienie to modulator Federal Signal Vama AS-422/6S PO.


Co do zabudowy to układ skrytek prezentuje się 2+1+2, co oznacza, że auto posiada po 2 skrytki na bokach pojazdu oraz jedną z tyłu. W tylnym przedziale zabudowano agregat wysokociśnieniowy marki Honda o wydajności 65 litrów na minutę, a tuż za agregatem znajduje się zbiornik na wodę wykonany z tworzywa sztucznego o pojemności 220 litrów. Można go napełniać na 2 sposoby: tradycyjnie poprzez nasadę fi52 wyprowadzoną przy agregacie, bądź zwykłym wężem ogrodowym poprzez otwarcie wieka na jego górze. Dodatkowo zamontowany jest zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 20 litrów oraz linia szybkiego natarcia o długości 60 metrów. Podczas odbioru pojazdu w skrytkach był od razu zamontowany agregat prądotwórczy marki Geko (takie niebieskie cudo). Na dachu Transita zamontowano nam na specjalne zamówienie skrzynię sprzętową (cenią się po 1500 zł z montażem, ale to blachę ryflowaną na karosaż mieliśmy) oraz na stałe maszt oświetleniowy pneumatyczny zasilany sprężarką elektryczną. Są tam 4 najaśnice, każda o sile 500 W. Z przodu pojazdu zamontowana jest także wyciągarka samochodowa o uciągu 2,5 tony.


Wady? Owszem kilka się znajdzie, a mianowicie:
  • dźwięk przypominający zarzynanie kozy na pastwisku podczas cofania autem
  • strasznie mało miejsca w kabinie szczególnie z tyłu, praktycznie nie ma szans by dokończyć ubieranie się w aucie
  • nie otwierające się tylne szyby w kabinie = brak możliwości zrobienia zimnego łokcia i zaszpanowania laskom
  • wąskie auto, a co za tym idzie kłopot z montażem deski ortopedycznej i znalezieniem dla niej miejsca, to samo z szynami Kramera
  • słabo trzymające akumulatory, nawet przy rozruchach, dla jednostek z małą ilością wyjazdów tak jak moja

Ale znajdą się też jakieś zalety, a więc:

  • głośna sygnalizacja dźwiękowa, widoczne oświetlenie pojazdu
  • DMC do 3,5 tony, czyli kategoria prawa jazdy B
  • dość szybkie przyśpieszenie potrafiące wdusić w fotel
  • duża przestrzeń w skrytkach mimo zbiornika wodnego
  • wbudowane 2 ładowarki do radiotelefonów GP360 we wnękach przy dowódcy i kierowcy
  • dobra manewrowość pojazdu
  • klimatyzacja  :-*



Podsumowanie:

Oznaczenie: SLRt
Podwozie: Ford Transit
Zabudowa: Frank-Cars & BoCar
Układ skrytek: 2+1+2
Układ kabiny: 1+1+3
Rocznik: 2011
Pojemność zbiornika wodnego: 220 litrów
Pojemność zbiornika pianotwórczego: 20 litrów
Wydajność agregatu wysokociśnieniowego: 65 litrów na minutę
Webmaster w stanie spoczynku


Jak potrzebujesz pomocy pisz na PW

"Mądrze gada ale trzeba go umieć zrozumieć"

Offline SylwekOSP

  • Młodszy Moderator
  • Starszy Sekcyjny
  • *
  • Wiadomości: 458
  • Reputacja: 76
  • Jednostka OSP: [klik]
Odp: SLRt Ford Transit w zabudowie Frank-Cars & BoCar
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Sierpień 2013, 14:22:27 »
Kto klime ma ten ma ;p
U nas akumulator nie siada ;p pod warunkiem że zamyka się auto kluczykiem a nie pilotem xD bo alarm żre energię :p i później wypychać trzeba z garażu xD

Oświetlenie też zależy , my mamy elektre obrotową .
Jeśli pomogłem uracz + :))

Strażakiem  się jest a nie bywa.

Nigdy nie zabieraj człowiekowi wszystkiego co ma , bo wtedy nie będzie miał niczego do stracenia i będzie zdolny do wszystkiego.



Facebook
https://www.facebook.com/pages/Zdj%C4%99cia-NIEWIADOMSKI-ego-pochodzenia/125916597603668

Offline m56

  • Młodszy Ogniomistrz
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja: 21
  • Hanys
  • Gadu-Gadu: 34316729
  • Jednostka OSP: [klik]
Odp: SLRt Ford Transit w zabudowie Frank-Cars & BoCar
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Sierpień 2013, 14:55:18 »
Minusem tego auta jest niewielki zbiornik. W OSP się śmiejemy, że nasz Transit służy do podlewania trawnika, bo z takim zbiornikiem się do niczego nie nada. Dlatego też do akcji jeździ 12 letni Midliner, a Transit wozi ludzi na kurs podstawowy lub inne szkolenia i ćwiczenia.
Auto to najlepiej by spełniało funkcję technika.

Offline OSP

  • Zasłużony
  • Starszy Brygadier
  • *
  • Wiadomości: 813
  • Reputacja: 35
  • Jednostka JRG: [klik]
  • Jednostka OSP: [klik]
Odp: SLRt Ford Transit w zabudowie Frank-Cars & BoCar
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Sierpień 2013, 15:56:36 »
U nas w gminie jeszcze jedna jednostka ma Tranista, lecz z 1 tyś wody, a w gminie obok (jakieś 3 km od nas) mają typowego technika bez zbiornika wodnego i agregatu wysokociśnieniowego.
Webmaster w stanie spoczynku


Jak potrzebujesz pomocy pisz na PW

"Mądrze gada ale trzeba go umieć zrozumieć"

Offline Dringo

  • Zasłużony
  • Aspirant Sztabowy
  • *
  • Wiadomości: 1.264
  • Reputacja: 33
  • Jednostka JRG: [klik]
  • Jednostka OSP: [klik]
Odp: SLRt Ford Transit w zabudowie Frank-Cars & BoCar
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Sierpień 2013, 21:13:57 »
20 lat temu wozy tego typoszeregu miały sens. Mało który Star zabierał wtedy zestaw hydrauliki więc na początku ,kiedy już PSP zaczęła się na serio zajmować działaniami na drogach to takie wozy zabierały to czego nie zabierał Star i przy ówczesnych stanach osobowych to miało sens kiedy każdy wóz miał pełną obsadę.U mnie w KR PSP najpierw w 1993 po dostaniu SLRT VW T4 wyjeżdżało w duecie z GCBA 6/32 potem z GBA 2,5/16 a na końcu z GCBA 5/24 Teraz zestaw hydrauliczny spokojnie wchodzi na prawie każde GBA a często i GCBA.Moim zdaniem obecnie takie wozy w strukturach PSP nie mają już sensu przy obecnych minimalnych stanach osobowych przy obsadzie dwóch lub trzech zastępów a i w OSP można by zrobić takie wozy na nadwoziu furgon z wymiennymi wózkami jeden z agregatem wysokociśnieniowym na wiosnę na okres wypalania traw,drugi z hydrauliką a trzeci na przykład z pompą szlamową do zalań.
Mod OSP II, Przedstawiciel ISS Wawrzaszek BUMAR Magirus
Tymczasowo kontakt tylko i wyłącznie za pomocą Prywatnej Wiadomości !

Offline SylwekOSP

  • Młodszy Moderator
  • Starszy Sekcyjny
  • *
  • Wiadomości: 458
  • Reputacja: 76
  • Jednostka OSP: [klik]
Odp: SLRt Ford Transit w zabudowie Frank-Cars & BoCar
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Sierpień 2013, 23:30:11 »
U mnie  póki co jako "dupowóz" służy ,bo przy obecnej remizie miejsca garażowego nie ma i stoi w innym garażu, lecz po budowie nowej remizy chcą używać do pożarów śmietników w zimie co często się zdarza a w okresach letnich na muchy itp.
Jeśli pomogłem uracz + :))

Strażakiem  się jest a nie bywa.

Nigdy nie zabieraj człowiekowi wszystkiego co ma , bo wtedy nie będzie miał niczego do stracenia i będzie zdolny do wszystkiego.



Facebook
https://www.facebook.com/pages/Zdj%C4%99cia-NIEWIADOMSKI-ego-pochodzenia/125916597603668

kamillo71

  • Gość
Odp: SLRt Ford Transit w zabudowie Frank-Cars & BoCar
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Sierpień 2013, 17:33:56 »
W sąsiedniej miejscowości mają takiego. Moim zdaniem ładne auto.

Offline Mateusz

  • Sekcyjny
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Reputacja: 27
    • Samochody Ciężarowe na Facebook'u
  • Jednostka OSP: [klik]
Odp: SLRt Ford Transit w zabudowie Frank-Cars & BoCar
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Sierpień 2013, 20:32:49 »
''Dizajn'' nie jest jakiejś wyższej klasy, ale auto od zawsze wpadało mi w oko, po prostu mi się podobało, pomimo iż wielką sympatią Fordów nie darzę.

Jeśli jakaś jednostka ma tylko Jelcza 004 lub Stara 008, to ten Transit jest świetnym rozwiązaniem, jako technik, ''dupowóz'' lub wyjazdy do pompowania wody.

Offline strażaksam23

  • Sekcyjny
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Reputacja: 1
  • Jednostka JRG: [klik]
  • Jednostka KW: [klik]
  • Jednostka OSP: [klik]
Odp: SLRt Ford Transit w zabudowie Frank-Cars & BoCar
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Sierpień 2013, 09:58:13 »
Nawet ładne auto, ale ma wady.

Offline Sonic X

  • Administrator
  • Nadbrygadier
  • *
  • Wiadomości: 2.138
  • Reputacja: 164
  • "By inni mogli żyć..."
Odp: SLRt Ford Transit w zabudowie Frank-Cars & BoCar
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Sierpień 2013, 21:41:35 »
Nawet ładne auto, ale ma wady.
Każdy samochód ma jakieś wady.
Ogłoszenia administracji, Aktualności, Wnioski, Wydział Kontroli KG PSP Esłużby, Zmiana I, Zmiana II, Jednostki OSP, Dyskusja ogólna