KM PSP Warszawa [ SGRT, SGRGaś, SGRW-N, SGRChem-Ekol.]

Autor Wątek: KM PSP Warszawa [ SGRT, SGRGaś, SGRW-N, SGRChem-Ekol.]  (Przeczytany 54105 razy)

Offline rafi89

  • Młodszy Aspirant
  • *
  • Wiadomości: 769
  • Reputacja: 14
  • Gadu-Gadu: 38086213
Odp: KM PSP Warszawa [ SGRT, SGRGaś, SGRW-N, SGRChem-Ekol.]
« Odpowiedź #930 dnia: 15 Kwiecień 2018, 21:17:40 »
Proszę wycenić:


GCBA 8/50 Renault Kerax 430 dXi/ISS Wawrzaszek 6X6 3.05.2016 r. 329 tyś, nieprodukowane
SH-44 Mercedes Benz Econic 2628/Bronto,380 tys,nieprodukowane, 2.09.2017
GBA 2/30 Renault Midliner M210/ISS Wawrzaszek Wybrakowanie 31 styczeń 2018
GCBA 5/34 MAN LE 18.280/ISS Wawrzaszek - 311 tys 3.01.2018
GBA 3,5/35 Mercedes-Benz Atego 1530/Bocar-450 tyś 21.02.2018


POJAZDY BEZ WYPOSAŻENIA
« Ostatnia zmiana: 17 Kwiecień 2018, 21:40:57 wysłana przez rafi89 »
Per aspera ad astra

Offline Sonic X

  • Moderator
  • Nadbrygadier
  • *
  • Wiadomości: 1.966
  • Reputacja: 164
  • "By inni mogli żyć..."
Odp: KM PSP Warszawa [ SGRT, SGRGaś, SGRW-N, SGRChem-Ekol.]
« Odpowiedź #931 dnia: 18 Kwiecień 2018, 00:29:54 »
Witam.

Ocena akcji.

Za wszystkie akcje: +22 tys.

Budżet: 173 tys

Akcje (godziny dowolne):

- Pożar sklepu w galerii handlowej

- Kolizja drogowa na skrzyżowaniu

- Potrącenie rowerzysty przez autobus. Ze wstępnych ustaleń wynika, iż rowerzysta wjechał na czerwonym świetle.

Wycena
GCBA 8/50 Renault Kerax 430 dXi/ISS Wawrzaszek 6X6 - 220 tys.
SH-44 Mercedes Benz Econic 2628/Bronto - 319 tys.
GBA 2/30 Renault Midliner M210/ISS Wawrzaszek - Sprzedaż możliwa dopiero w lipcu. Takie były zasady pozyskania wozu z wybrakowania.
GCBA 5/34 MAN LE 18.280/ISS Wawrzaszek - 197 tys. (po odliczeniu 19%)
GBA 3,5/35 Mercedes-Benz Atego 1530/Bocar- 303 tys.(po odliczeniu 19%)
Ogłoszenia administracji, Aktualności, Wnioski, Wydział Kontroli KG PSP Esłużby, Zmiana I, Zmiana II, Jednostki OSP, Dyskusja ogólna

Offline rafi89

  • Młodszy Aspirant
  • *
  • Wiadomości: 769
  • Reputacja: 14
  • Gadu-Gadu: 38086213
Odp: KM PSP Warszawa [ SGRT, SGRGaś, SGRW-N, SGRChem-Ekol.]
« Odpowiedź #932 dnia: 18 Kwiecień 2018, 13:54:49 »
10:00 PA wpływa zgłoszenie o pożarze sklepu w galerii handlowej w CH Złote tarasy. Rejon alarmowy JRG 4
10:01 UWAGA WYJAZD PIERWSZY, DRUGI, SH POŻAR SKLEPU W GALERII HANDLOWEJ ZŁOTE TARASY.
10:02 Przygotowanie do wyjazdu, bramy otwierają się, strażacy ubierają nomeksy.

998 Warszawa 304-21, 304-25, 304-53 zgłaszamy wyjazd do zdarzenia,
--------------,
998 zrozumiałem.


10:03 Do wyjazdu alarmowo 304[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób),304[W]25 GCBA 5/32  Scania P410/WISS, ( 4 osoby),304[W]53 SH-44 Mercedes Benz Econic 2628/Bronto, ( 2 osoby).

10:20 Dojazd na miejsce zdarzenia,kierowcy ustawiają wozy jeden za drugim  pół alarmowo.


998 Warszawa 304-13 na miejscu za chwilę sytuacja,
--------,
998 zrozumiałem
.

10:21 1 rota wypada z kabiny otwiera rolety GBA ubiera AODO z podręcznym sprzętem burzącym wchodzi do środka galerii tam lokalizuje źródło pożaru odłącza media. 2 rota wypada z kabiny otwiera rolety GCBA buduje linie gaśniczą złożoną z w-75 rozdzielacza i jednego odcinka w-52 z prądownicą wodno-pianową. Po zbudowaniu linii w wchodzi do środka podając natarcie na palące się stare regały drewniane.

998 Warszawa dla 304-13,
-----,
998 zgłasza,
-----------,
304-13 pożar porzuconych drewnianych mebli w magazynie wszyscy opuścili galerię w bezpieczne miejsce, media odłączone siły i środki wystarczające na miejscu Policja,
--------,
998 zrozumiałem.


10:45 Strażacy rozpoczynają dogaszanie pomieszczenia wynoszenie spalonych tlących się konstrukcji na zewnątrz pomieszczenia, sprawdzanie ścian podłóg kamerami termowizyjnymi.


11:30 Przekazanie miejsca Policji, zwijanie linii gaśniczych tankowanie zastępów.

998 Warszawa 304-13 działania zakończyłem powrót do koszar,
--------,
998 zrozumiałem.


11:50 W koszarach.
Czas akcji:  1 h 50 minut
W akcji brały udział: 304[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób)
304[W]25 GCBA 5/32  Scania P410/WISS, ( 4 osoby),
304[W]53 SH-44 Mercedes Benz Econic 2628/Bronto, ( 2 osoby),
Policja 2 osoby,
Poszkodowani-0
Per aspera ad astra

Offline rafi89

  • Młodszy Aspirant
  • *
  • Wiadomości: 769
  • Reputacja: 14
  • Gadu-Gadu: 38086213
Odp: KM PSP Warszawa [ SGRT, SGRGaś, SGRW-N, SGRChem-Ekol.]
« Odpowiedź #933 dnia: 18 Kwiecień 2018, 13:57:00 »
13:00 PA wpływa zgłoszenie o kolizji dwóch samochodów osobowych.
13:01 JRG 3: UWAGA WYJAZD GBA KOLIZJA DROGOWA ULICA CHMIELNA.
13:01 Przygotowanie do wyjazdu brama otwiera się.

998 Warszawa 303-21 zgłaszamy wyjazd do zdarzenia,
--------,
998 zrozumiałem.


13:02 Do wyjazdu alarmowo 303[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób).

13:11 Dojazd na miejsce zdarzenia, kierowca ustawia GBA pół alarmowo na poboczu.

998 Warszawa 303-13 na miejscu za chwilę sytuacja,
-----------,
998 zrozumiałem.


13:11 1 rota wychodzi z kabiny otwiera maski samochodów i odkręca klemy z akumulatorów jednocześnie sprawdzając obecność instalacji LPG, 2 rota otwiera rolety pobiera sorbent za pomocą którego zasypuje plamy płynów powstałych na wskutek zderzenia, po tej czynności do chwili przyjazdu Policji zaczyna kierować ruchem drogowym wahadłowo.

13:13 Na miejsce zjawia się Policja.

998 Warszawa dla 303-13,
----------,
998 zgłasza,
----------,
303-13 mamy kolizję drogową zderzenie czołowe mazdy z subaru auta bez zasilania LPG, uczestnicy odmawiają pomocy lekarskiej, na miejscu już jest Policja, akumulatory, wycieki zabezpieczono po pomiarach kosmetyka,
---------,
998 zrozumiałem.


13:21 Do pomiarów przystępuje Policja.

14:01 Po czynnościach Policji następuje usuwanie karoserii, szkieł, sorbentu, i w ostateczności aut na lawety, dowódca spisuje protokół z akcji.

14:20 Zwijanie sprzętu zamykanie rolet.

998 Warszawa 303-13 działania zakończyłem powrót do koszar,
------,
998 zrozumiałem.


14:33 W koszarach.

Czas akcji: 1 h 33 minuty.
W akcji brały udział: 303[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób),
Policja 3 osoby,
Pomoc drogowa 2 osoby,
Poszkodowani-0[/quot
Per aspera ad astra

Offline rafi89

  • Młodszy Aspirant
  • *
  • Wiadomości: 769
  • Reputacja: 14
  • Gadu-Gadu: 38086213
Odp: KM PSP Warszawa [ SGRT, SGRGaś, SGRW-N, SGRChem-Ekol.]
« Odpowiedź #934 dnia: 18 Kwiecień 2018, 14:17:38 »
15:00 PA wpływa zgłoszenie o potrąceniu rowerzysty przez autobus
.
15:01 JRG 4: UWAGA WYJAZD GBA POTRĄCENIE ROWERZYSTY ULICA WOLSKA.
15:02 Przygotowanie do wyjazdu, brama otwiera się.

998 Warszawa 304-21 zgłaszam wyjazd do zdarzenia,
---------,
998 zrozumiałem.


15:02 Do wyjazdu alarmowo  304[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób).

15:10 Dojazd na miejsce zdarzenia.

998 Warszawa 304-13 na miejscu za chwilę sytuacja,
--------,
998 zrozumiałem.


15:11 1 rota wypada z kabiny otwiera rolety GBA pobiera r-1 udaje się do poszkodowanego który jest przytomny przeprowadza badanie urazowe następnie opatruje rany udziela wsparcia, stosuje tlenoterapię 15l/min, układa na desce ortopedycznej, 2 rota zabezpiecza miejsce zdarzenia, kieruje ruchem drogowym do momentu przyjazdu Policji.

15:15 Na miejsce zjawia się PR przekazanie poszkodowanego załodze PR.

998 Warszawa dla 304-13,
-----------,

998 zgłasza,
------------,
304-13 potrącenie rowerzysty przez autobus linii 527, poszkodowany przytomny podejrzenie uszkodzenie kręgosłupa, w tej chwili odbywa się przekazanie dla załogi PR ja spisuje dane i do koszar,
---------,
998 zrozumiałem.



15:40 W koszarach.

Czas akcji: 40 minut
W akcji brały udział:  304[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób),
PR 3 osoby,
Policja 2 osoby,
Poszkodowani-1
Per aspera ad astra

Offline rafi89

  • Młodszy Aspirant
  • *
  • Wiadomości: 769
  • Reputacja: 14
  • Gadu-Gadu: 38086213
Odp: KM PSP Warszawa [ SGRT, SGRGaś, SGRW-N, SGRChem-Ekol.]
« Odpowiedź #935 dnia: 19 Kwiecień 2018, 19:34:57 »
GBA 3,5/35 Mercedes-Benz Atego 1530/Bocar- 303 tys.(po odliczeniu 19%)
SH-44 Mercedes Benz Econic 2628/Bronto - 319 tys.
GCBA 8/50 Renault Kerax 430 dXi/ISS Wawrzaszek 6X6 - 220 tys

SPRZEDAJEMY
Per aspera ad astra

Offline Misiek0831

  • Administrator
  • Nadbrygadier
  • *
  • Wiadomości: 3.065
  • Reputacja: 95
  • Jezeli w czymś pomogłem będę wdzięczny za +
    • OSP Mircze
  • Gadu-Gadu: 914766
  • Jednostka KW: [klik]
  • Jednostka OSP: [klik]
Odp: KM PSP Warszawa [ SGRT, SGRGaś, SGRW-N, SGRChem-Ekol.]
« Odpowiedź #936 dnia: 19 Kwiecień 2018, 23:02:19 »
dział karosażu zabiera z jednostki pojazd:

Pojazd: GCBA 5/32 Scania P 400 CB (4X4)  / ISS Wawrzaszek w podziale od 12.02.2017 celem karosażu i niezbędnych napraw.

przewidywany powrót 26.04 gdyby się przedłużało proszę napisać do mnie na pw wiadomość.
Traktuj innych tak jak byś chciał aby ciebie traktowano...

Przedstawiciel :  Rosenbauer, METZ

 Starszy Brygadier

Ratownik Medyczny

Offline Sonic X

  • Moderator
  • Nadbrygadier
  • *
  • Wiadomości: 1.966
  • Reputacja: 164
  • "By inni mogli żyć..."
Odp: KM PSP Warszawa [ SGRT, SGRGaś, SGRW-N, SGRChem-Ekol.]
« Odpowiedź #937 dnia: 21 Kwiecień 2018, 07:09:34 »
Witam.

Ocena akcji.

Za wszystkie akcje: +23 tys.

Sprzedaż wozów: 842 tys/
Budżet: 1 mln 38 tys

Akcje (godziny dowolne):

- Wybuch butli z acetylenem w warsztacie samochodowym

- Wypadek z udziałem autobusu miejskiego i ciężarówki. Jest 15 poszkodowanych w tym 8 w ciężkim stanie

- Wyciek dużej ilości paliwa na terenie stacji paliw


Pojazdy sprzedane. Proszę wycofać je z podziału bojowego.
Ogłoszenia administracji, Aktualności, Wnioski, Wydział Kontroli KG PSP Esłużby, Zmiana I, Zmiana II, Jednostki OSP, Dyskusja ogólna

Offline rafi89

  • Młodszy Aspirant
  • *
  • Wiadomości: 769
  • Reputacja: 14
  • Gadu-Gadu: 38086213
Odp: KM PSP Warszawa [ SGRT, SGRGaś, SGRW-N, SGRChem-Ekol.]
« Odpowiedź #938 dnia: 21 Kwiecień 2018, 13:26:53 »
12:00 PA wpływa zgłoszenie o wybuchu butli z acetylenem na Mokotowskiej.
22:01 Komunikaty alarmowe JRG 3,4,7 przygotowania do wyjazdów bramy otwierają się,

12:02 Wyjazdy alarmowe JRG 3: 303[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób),303[W]26 GCBA  8/55 Scania P380/WISS - ( 2 osoby),303[W]53 SH 44 Mercedes Benz Econic 2628/Bronto  ( 1 osoba), 303[W]49 SCRt Mega City Scania G480/Szczęśniak ( 2 osoby).
JRG 4: 304[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób).304[W]25 GCBA 5/32  Scania P410/WISS, ( 4 osoby),,304[W]60 SCRChem Iveco Stralis Hi-Street 420/Stolarczyk ( 2 osoby),
JRG 7: 307[W]21 GBA 3,5/27 Iveco Eurocargo ML150E28/PS Szczęśniak ( 5 osób),307[W]25 GCBA-Rt 5/32 MAN TGM 18.340 B/Stolarczyk 4x4 (3 osoby).

12:10 Dojazd na miejsce JRG 3 kierowcy ustawiają kolejno wozy za sobą GBA, GCBA, GCBA II, SH, SCRt, uruchamiają maszty oświetleniowe. 

998 Warszawa 303-13 na miejscu za chwilę sytuacja,
-------------,
998 zrozumiałem.


12:11 1 rota wypada z kabiny otwiera rolety ubiera AODO buduje linie gaśniczą złożoną z w-75 rozdzielacza i trzech odcinków w-52 z prądownicą wodno-pianową, 2 rota otwiera rolety GCBA, GCBA II podłącza zasilanie wodne w-75  od GCBA do GBA ubiera AODO  wchodzi do kosza podnośnika. Kierowca wychodzi z kabiny panelem sterującym wysuwa łapy stabilizujące podnośnik, następnie do podnośnika zostaje podłączone zasilanie wodne w-75 od GCBA II.

12:14 Na miejsce dociera JRG 4: kierowcy ustawiają wozy kolejno za sobą GBA, GCBA, SH, SCRChem.  1 rota wypada z kabiny otwiera rolety ubiera AODO buduje linie gaśniczą złożoną z w-75 rozdzielacza i trzech odcinków w-52 z prądownicą wodno-pianową, 2 rota otwiera rolety GCBA, GCBA II podłącza zasilanie wodne w-75  od GCBA do GBA. Po odłączeniu prądu kierowcy uruchamiają autopompy i zostaję podawany zwarty prąd wodny z 7 odcinków w natarciu na wydostające się płomienie znad zakładu.

12:16 Na miejsce dociera JRG 7: kierowcy ustawiają wozy GBA, za GCBA, 1 rota wypada z kabiny ubiera AODO będzie zadysponowana na podmianę, 2 rota z kluczami udaje się na rozpoznanie pobliskich hydrantów. Po rozpoznaniu hydranty zostają uruchomione i podłączone do zastępów.

998 Warszawa dla 303-13,
---------,
998 zgłasza,
---------,
303-13 mamy pożar warsztatu samochodowego konstrukcji murowanej o wymiarach  około 5 m wysokości 30 długości, podajemy natarcie wodne z 7 odcinków po odłączeniu zasilenia energetycznego, zadysponuj energetyków, po ugaszeniu wejdziemy jedną rotą do środka na rozpoznanie, zostały uruchomione 3 pobliskie hydranty,
----------,
998 zrozumiałem.


13:50 Po sprawdzeniu konstrukcji dachu rota w AODO wchodzi po linie w asekuracji do  środka pomieszczenia i tam zostaje otwarty prąd wodny.

00:34 Strażacy z dwóch podnośników przy pomocy podręcznego sprzętu burzącego rozpoczynają częściową rozbiórkę dachu,

998 Warszawa dla 303-13,
----------,
998 zgłasza,
--------,
303-13 po wejściu roty do środka nie rozpoznano żadnych osób w tej chwili trwa częściowa rozbiórka dachu, następnie dogaszanie sprawdzanie, energetycy na miejscu sprawdzają bezpieczniki,
--------,
998 zrozumiałem.


15:10 Strażacy zalewają zgliszcza sprawdzają ściany podłogi kamerami termowizyjnymi, oraz miernikiem pomieszczenia pod kątem stężenia acetylenu w powietrzu.

16:00 Zwijanie linii tankowanie wody z hydrantów przekazanie miejsca dla Policji protokołem.

998 Warszawa tu 303-13 działanie zakończyłem miejsca sprawdzono, dogaszono, garaż przekazano Policji, my zwijamy sie do koszar,
998 zrozumiałem
.

16:40 W koszarach.

Czas akcji: 4 h 40 minut.
W akcji brały udział: 303[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób)
303[W]26 GCBA  8/55 Scania P380/WISS - ( 2 osoby) -
303[W]53 SH 44 Mercedes Benz Econic 2628/Bronto  ( 1 osoba)
303[W]49 SCRt Mega City Scania G480/Szczęśniak ( 2 osoby)
304[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób)
304[W]25 GCBA 5/32  Scania P410/WISS, ( 4 osoby),,
304[W]60 SCRChem Iveco Stralis Hi-Street 420/Stolarczyk ( 2 osoby),
307[W]21 GBA 3,5/27 Iveco Eurocargo ML150E28/PS Szczęśniak ( 5 osób)
307[W]25 GCBA-Rt 5/32 MAN TGM 18.340 B/Stolarczyk 4x4 (3 osoby),
Policja 7 osób,
PE 2 osoby,
Poszkodowani-0


 
Per aspera ad astra

Offline rafi89

  • Młodszy Aspirant
  • *
  • Wiadomości: 769
  • Reputacja: 14
  • Gadu-Gadu: 38086213
Odp: KM PSP Warszawa [ SGRT, SGRGaś, SGRW-N, SGRChem-Ekol.]
« Odpowiedź #939 dnia: 21 Kwiecień 2018, 13:28:48 »
9:34 PA Warszawa wpływa zgłoszenie o wypadku drogowym autobusu miejskiego z samochodem ciężarowym na obwodnicy Warszawy w kierunku Raszyna.

9:34 Dyspozytor wyznacza siły i środki z  JRG 1,3, 4,7,9, 10, 11 oraz pobliskie OSP. Na miejsce zostaje skierowany Oficer Operacyjny Miasta Stołecznego Warszawy.

9:34 Komunikaty alarmowe w jednostkach,


JRG 1: UWAGA WYJAZD GBA, GCBA, WYPADEK DROGOWY OBWODNICA RASZYNA;
JRG 3: UWAGA WYJAZD GBA, GCBA, SCRt, SCRd,  WYPADEK DROGOWY OBWODNICA RASZYNA;
JRG 4: UWAGA WYJAZD GBA, GCBA  WYPADEK DROGOWY OBWODNICA RASZYNA;
JRG 7: UWAGA WYJAZD GBA, GCBA  WYPADEK DROGOWY OBWODNICA RASZYNA;
JRG 9: WYJAZD GBA, GCBA  WYPADEK DROGOWY OBWODNICA RASZYNA;
JRG 10 WYJAZD GBA, GCBA, SCRd, SCDż; WYPADEK DROGOWY OBWODNICA RASZYNA;
SGSP: WYJAZD GBA, GCBA SCRd WYPADEK DROGOWYM OBWODNICA RASZYNA;

9:35 Przygotowanie strażaków do wyjazdu, pobranie sprzętu, ubranie nomeksów, otwarcie bram garażowych.

9:35 Meldunki dowódców o wyjeździe do dyspozytora.


 
SIŁY I ŚRODKI
9:35 Do wyjazdu alarmowo:

JRG 1: 301[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault ( 5 osób),301[W]25 GCBA 5/32/2,5 Renault Premium ( 2 osoby).
JRG 3: 303[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób), 303[W]25 GCBA 5/32 Scania P 400 CB kompozyt ( 4 osoby), 303[W]43 SCRt Volvo FM420/PS Szczęśniak 4x4 ( 3 osoby),303[W]49 SCRd Scania G480/Szczęśniak ( 2 osoby).
JRG 4: 304[W]21 GBAPr 3,5/35 Mercedes Benz Atego 1530 AF 4x4 ( 5 osób), 304[W]25 GCBA 5/40 Man Le 18.280/Wawrzaszek ( 4 osoby).
JRG 7: 307[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób),307[W]26  GCBA 8/56 Scania R480 ( 2 osoby).
JRG 9: 309[W]21 GBA 2,5/25 Scania P360 (4x4) (5 osób),309[W]25 GCBA-Rt 5/32 MAN TGM 18.340 B/Stolarczyk 4x4 (3 osoby).
JRG 10: 310[W]21 GBA 2/16/2,5 Pr 750 RENAULT MIDLUM ( 4 osoby),310[W]45 SCRt SCANIA N 321 ( 3 osoby), 310[W]48 SCDz 40 VOLVO FM ( 2 osoby),
JRG 11:311[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób) 311[W]25  GCBA 5/32/2,5 – MAN Le 18.280 ( 4 osoby).
OSP Błonie 669[M]90 GCBA – 5/38 Man TGM 18.280 ( 5 osób), 669[M]91 GCBA – 5/32 Scania P370 CB 4×4  ( 3 osoby),
OSP Warszawa Ursus 389[W]25 - GCBA 6/32 - Jelcz 004 ( 2 osoby), 389[W]22 - GBA 1.5/20 - Star 1142 ( 4 osoby),
OSP Raszyn 589[M]85 GCBA 12/65 MAN TGS 26.440 ( 2 osoby).


9:35 Na miejsce dodatkowo wyrusza 300[W]90 SLOp Ford Focus oraz, 300[W]98 SDł Renault Midlum D12 ( 1 osoba).

9:41 Dojazd na miejsce zdarzenia pierwszych zastępów JRG 3, oraz Oficera Operacyjnego Miasta Stołecznego Warszawy.

ROZPOZNANIE WSTĘPNE

9:41 Na obwodnicy Raszyna doszło do wypadku drogowego autobusu miejskiego marki MAN z samochodem ciężarowym marki Volvo wywrotką. W wyniku zderzenia autobus miejski wywrócił się na bok. W środku autobusu razem z kierowcą ciężarówki jest poszkodowanych ok. 34 osób. Na miejsce już zostały skierowane pierwsze patrole Policji które zamkną drogę i wyznaczą objazdy. Na miejsce zadysponowano także kilkanaście zastępów straży pożarnej z ciężkim sprzętem ratownictwa technicznego oraz ZRM.

Meldunek Oficera Operacyjnego Miasta:

998 Warszawa dla 300-13,
---------,
998 zgłasza,
--------,
300-13 mamy wpadek na obwodnicy Raszyna, autobus miejski marki MAN linii 721 zderzył się z wywrotką marki Volvo poszkodowanych może być około 15 osób, jednostki przybyły na miejsce droga już została zamknięta, wyznaczam zadania i do działań.
---------,
998 zrozumiałem.


ZABEZPIECZENIE PPOŻ, ORAZ MIEJSCA ZDARZENIA

Siły i środki:
303[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób),
303[W]25 GCBA 5/32 Scania P 400 CB kompozyt ( 4 osoby).


9:41 Kierowca GBA objeżdża miejsce wypadku oraz ustawia wóz w poprzek na pasie w którym doszło do zdarzenia. Kierowca GCBA również ustawa w poprzek wóz przed zdarzeniem, pozostali kierowcy ustawiają wozy pół alarmowo kolejno za sobą. 1 rota otwiera rolety ustawia pachołki na  drodze ,słupki ostrzegawcze. Zostaje utworzony pas dojazdowy dla karetek na miejsce zdarzenia. 2 rota otwiera rolety GCBA  ubiera AODO po czym udaje się na wstępne rozpoznanie sprawdza czy jest dostęp do akumulatorów w oby dwóch pojazdach czy są instalacje LPG, strażacy sprawdzają czy jest dostęp do głównego włącznika prądu w autobusie, po rozpoznaniu rota powraca i buduje linie gaśniczą złożoną z w-75 rozdzielacza i trzech odcinków w-52 zakończonymi wytwornicami pianowymi PP-4. Po zbudowaniu linii kierowca GBA uruchamia autopompę i zostaje podawany prąd piany ciężkiej z dwóch odcinków na karoserię wywróconego autobusu oraz do komory silnika,i z jednego odcinka na komorę silnika ciężarówki z racji tego iż dostęp do akumulatora na chwilę obecną jest niemożliwy.

SEGREGACJA POSZKODOWANYCH, KWALIFIKOWANA POMOC MEDYCZNA

Siły i środki:

301[W]25 GCBA 5/32/2,5 Renault Premium ( 4 osoby),303[W]25 GCBA 5/32 Scania P 400 CB kompozyt ( 4 osoby)
304[W]25 GCBA 5/40 Man Le 18.280/Wawrzaszek ( 4 osoby),311[W]25  GCBA 5/32/2,5 – MAN Le 18.280 ( 4 osoby).
250[W]21 GBA 2,5/27 Iveco Eurocargo ML150E28 WS/PS Szczęśniak ( 5 osób),
309[W]21 GBA 2,5/25 Scania P360 (4x4) (5 osób),
309[W]25 GCBA-Rt 5/32 MAN TGM 18.340 B/Stolarczyk 4x4 (3 osoby),
250[W]26 GCBA 5/32/2,5 – MAN Le 18.280 ( 4 osoby),
389[W]25 GCBA 6/32 - Jelcz 004 ( 5 osob),389[W]22 - GBA 1.5/20 - Star 1142 ( 4 osoby),
Dodatkowo  Zespoły Ratownictwa Medycznego.

Kierowcy ustawiają pół alarmowo na poboczu drogi 250[W]21 GBA 2,5/27 Iveco Eurocargo ML150E28 WS/PS Szczęśniak ( 5 osób),250[W]26  GCBA 5/32/2,5 – MAN Le 18.280 ( 4 osoby)  1 rota rozkłada namiot pneumatyczny na poboczu drogi w którym będzie odbywać się pomoc medyczna ciężej i lżej poszkodowanych, 2 rota  wydziela  punkt lądowiska dla LPR. oraz miejsce dla podjazdu karetek.

Kilka metrów dalej podjeżdżają wozy pół alarmowo 301[W]25 GCBA 5/32/2,5 Renault Premium ( 4 osoby),309[W]21 GBA 2,5/25 Scania P360 (4x4) (5 osób),309[W]25 GCBA-Rt 5/32 MAN TGM 18.340 B/Stolarczyk 4x4 (3 osoby), 304[W]25 GCBA 5/40 Man Le 18.280/Wawrzaszek ( 4 osoby),311[W]25  GCBA 5/32/2,5 – MAN Le 18.280 ( 4 osoby). Roty zostają zadysponowani do segregacji poszkodowanych opaskami ( TRIAGE), także do udzielania kwalifikowanej pomocy lekarskiej.



Pierwsza pomoc poszkodowani


Kolor czarny

U 3 osób lekarz stwierdza zgon  który nastąpił w wyniku przygniecenia oraz poważnych ubrażeń ciała,  zasłonięcie ciał parawanami  i okrycie czarną folią do chwili przyjazdu Prokuratora.

Kolor czerwony

4 osoby nieprzytomne jedna z podejrzeniem urazu kręgosłupa, druga podejrzewany uraz głowy,trzecia uraz klatki piersiowej, ostatnia złamanie otwarte nogi.

Uraz kręgosłupa :strażacy zakładają rękawiczki ochronne na początku udrożnienie dróg oddechowych sprawdzają czynności życiowe następnie zakładają pulsometr na palec w celu monitorowania krążenia, następnie jeden strażak przytrzymuje głowę drugi zakłada kołnierz ortopedyczny dla usztywnienia kręgów szyjnych, zastosowanie tlenoterapii 15l/min oraz ułożenie na desce ortopedycznej i przeniesienie do LPR.

Uraz głowy:strażacy zakładają rękawiczki ochronne udrożnienie dróg oddechowych sprawdzają funkcje życiowe oddech, tętno, następnie następuje założenie opaski uciskowej na krwawiącej ranie na głowie  pulsometr na palec, oraz tlenoterapia 15l/min.założenie kołnierza. Transport poszkodowanego do karetki na desce ortopedycznej,

Złamanie otwarte nogi: rękawiczki ochronne udrożnienie dróg oddechowych, następnie założenie opatrunku uciskowego jałowego w miejscu krwawienia  usztywnienie dwóch sąsiednich stawów do szyny,pulsometr, tlenoterapia 15l/min, transport poszkodowanego na desce ortopedycznej do karetki.

Uraz klatki piersiowej złamanie żeber strażacy zakładają rękawiczki ochronne udrożnienie dróg oddechowych, następnie zostaje założona opaska elastyczna,założenie kołnierza, pulsometr tlenoterapia 15l/min, ułożenie poszkodowanego na desce i transport do LPR.

Kolor żółty


Poszkodowani przebywają w namiocie wolni ratownicy przeprowadzają dokładniejsze badania urazowe, badanie krążenia krwi pomiar ciśnienia osłuch, opatrywanie ran otarć udzielania wsparcia psychicznego przez psychologa wezwanego na miejsce zdarzenia, dodatkowo stosowana jest tlenoterapia 15l/min.

Kolor zielony

Poszkodowani zostają badani rutynowo pomiar ciśnienia, badania urazowe, wsparcie psychologa.

RATOWNICTWO TECHNICZNE UWALNIANIE

Siły i środki:

301[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault ( 5 osób)
303[W]43 SCRt Volvo FM420/PS Szczęśniak 4x4 ( 3 osoby),
303[W]49 SCRd Scania G480/Szczęśniak ( 2 osoby),
307[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób),
310[W]45 SCRt SCANIA N 321 ( 3 osoby),
310[W]48 SCDz 40 VOLVO FM ( 2 osoby),
589[M]85 GCBA 12/65 MAN TGS 26.440 ( 2 osoby),



Autobus


9:42 Pod autobus ustawiają się kolejno pół alarmowo 301[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault ( 5 osób), 303[W]43 SCRt Volvo FM420/PS Szczęśniak 4x4 ( 3 osoby),303[W]49 SCRd Scania G480/Szczęśniak ( 2 osoby), Strażacy z GBA, SCRt, SCRd otwierają rolety wyjmują matę na której zostaje ułożony sprzęt ratownictwa technicznego m.in: torby r-1, rozpieraki kolumnowe, cylindryczne, klocki holmatro, deski ortopedyczne, po wyłożeniu sprzętu następuje ocena sytuacji i przystąpienie do działań. W pierwszej kolejności strażacy zajmą się przewróconym autobusem ponieważ znajduje się tam spora liczba poszkodowanych, kierowca  ciężarówki ze wstępnej oceny przytomny zakleszczony w kabinie. W ramach stabilizacji autobusu strażacy montują z dwóch stron przód i tył dwa rozpieraki cylindryczne. W czasie prowadzenia działań dojeżdżają kolejne zastępy z JRG 1, 7, SGSP oraz Oficer Operacyjny Miasta wraz ze stanowiskiem dowodzenia. Po stabilizacji strażak zakłada rękawice ochronne następnie ustawia drabinę nasadkową po której wchodzi i wybijakiem do szyb usuwa boczną mała szybkę przez którą  podaje koc jednemu z poszkodowanych aby na czas prowadzenia działań wycinki okryli się nim, udziela przy tym wsparcia psychicznego. Następnie schodzi pobiera pilarkę do cięcia szkła i rozcina dużą szybę na połowę gdzie szczątki zostają odłożone w bezpieczne miejsce. po chwili przedniej szyby już nie ma 2 rota która jest już wolna z opaskami wchodzi do środka na przeprowadzenie segregacji poszkodowanych, część poszkodowanych 16 osób wychodzi  z autobusu zostaje im udzielona pomoc medyczna oraz wsparcie. Do agregatu zasilającego zostają podłączone przewody od nożyc hydraulicznych. Przy pomocy tego narzędzia zostają przecinane mocowania niektórych foteli pasażerskich w celu uwolnienia poszkodowanych. Następnie strażacy ze sprzętem ratownictwa technicznego przenoszą się na tylną szybę którą delikatnie nacinają na pół i wyjmują kawałki w bezpieczne miejsce. Została utworzona druga droga dostępu do poszkodowanych w autobusie.Strażacy oznaczają poszkodowanych opaskami  kolor czerwonym zostały zaznaczone 4 osoby, są to osoby które wymagają pomocy natychmiastowej, kolorem żółtym 10 osób są to osoby które odnieśli obrażenia i wymagają pomocy medycznej, jednak opóźnienie w jej wdrożeniu nie zagraża ich życiu. Ich właściwe leczenie powinno rozpocząć się najpóźniej w pierwszej dobie od zdarzenia. Kolorem czarnym 3 osoby są to osoby które nie jest już potrzebna pomoc, ciała zostają zabrane i zabezpieczone w oddzielnym bezpiecznym miejscu parawanami do chwili przyjazdu Prokuratora, 12 osób oznaczona kolorem zielonym pacjenci przeżyją niezależnie od udzielonej pomocy.

Ciężarówka

Pod ciężarówkę podjeżdżają kolejno wozy pół alarmowo 307[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób),
310[W]45 SCRt SCANIA N 321 ( 3 osoby), 310[W]48 SCDz 40 VOLVO FM ( 2 osoby),589[M]85 GCBA 12/65 MAN TGS 26.440 ( 2 osoby), strażacy układają na macie sprzęt ratownictwa technicznego ( torby r-1, deski ortopedyczne, rozpieraki ramieniowe, cylindryczne, nożyce hydrauliczne). Po przygotowaniu sprzętu pod koła zostają podłożone klocki holmatro w celu ustabilizowania pojazdu. Na kabinę wozy zostaje ułożona drabina po której wchodzi strażak udziela wsparcia poszkodowanemu zakłada kołnierz usztywniający kręgi szyjne oraz zakrywa kocem. Następnie pilarką do cięcia szkła i wybijakiem zostaje usunięta szyba przednia, boczna i mała tylna od strony kierowcy. Po tej czynności do agregata zasilającego zostają podłączone przewody od rozpieraka ramieniowego przy pomocy którego zostaje zgnieciony błotnik. Następnie nożycami hydraulicznymi zostają odcięte zawiasy w drzwiach po chwili drzwi zostają odłożone pod podwozie auta. Kolejnym krokiem ratowników jest nacięcie słupka przedniego, środkowego, i tylnego nożycami hydraulicznymi. Przy użyciu siły fizycznej dach zostaje odgięty na bok. Następnie za pomocą rozpieraka cylindrycznego zostaje odgięta deska rozdzielcza wozu. Strażak nożycami przecina pedał sprzęgła i hamulca następnie mocowanie siedzenia, poszkodowany zostaje ułożony na plecach w siedzeniu. Po kilku minutach zostaje wciągnięty na deskę ortopedyczną i ułożony na ziemi  gdzie następuje przeprowadzenie badania urazowego, założenie opatrunków uciskowych i zastosowanie tlenoterapii 15l/min. Po wykonaniu tych czynności poszkodowany zostaje przetransportowany do ZRM który po podłączeniu kroplówek odjeżdża do szpitala.


11:30 Meldunek Oficera Operacyjnego Miasta;

998 Warszawa dla 300-13,
----------,
998 zgłasza,
-----------,
Poszkodowanych jest w sumie 15 osob niestety w wyniku wypadku 3 osoby zginęły ciała zabezpieczono 4 osoby w stanie ciężkim zostały zabrane do szpitala, pozostali 11 osób kolor żółty czyli do przebadania, i 15 osób które wyszły po wybiciu szyby o własnych siłach kolor zielony badane rutynowo, na miejscu psycholog został wezwany prze zemnie, na miejscu mamy rozwinięty namiot punkt pomocy medycznej, został wydzielony obszar dla karetek także specjalny pas do tego został utworzony, Policja całkowicie zamknęła drogę, w pobliżu sprawiliśmy także lądowisko dla LPR-u, w tej chwili trwa wycinka kierowcy z ciężarówki, na miejsce przyjeżdżają wszystkie dostępne karetki z całego miasta pojazdy biorące udział w wypadku nie mają zasilania LPG także dostęp do akumulatorów był niemożliwy więc podaliśmy prądy piany ciężkiej jako zabezpieczanie ppoż, co do działań będe na bieżąco zgłaszał,
---------,
998 zrozumiałem.



12:10 Na miejsce docierają kolejne patrole Policji w celu rozpoczęcia procedury dochodzeniowej. Na miejsce zjawia się Prokurator.


13:01 Meldunek Oficera Operacyjnego Miasta;

998 Warszawa dla 300-13,
---------,
998 zgłasza,
-----------,
300-13 no w tej chwili poszkodowanych już w wozach nie ma wszyscy którzy byli oznaczeni kolorem czerwonym zostali zabrani do szpitala, cześć lżej rannych kolor żółty tej wymagała badania w szpitalu, teraz do działań wkracza Policja, na miejscu także Prokurator ze wstępnych ustaleń wynika że doszło do zderzenie czołowego w wyniku którego autobus znalazł się na boku a ciężarówka na drzewie, po pomiarach kosmetyka jednostki OSP na miejscu,
---------,
998 zrozumiałem.



15:10 Po działaniach Policji i Prokuratora ciała zostają zabrane z miejsce zdarzenia, strażacy przystępują do usadawiania autobusu do tego celu wykorzystują wyciągarkę SCRd oraz SCRt. Kierowcy podjeżdżają tyłem następnie pod koła podkłada kliny i uruchamia wyciągarki. Linki zostają zaczepione z przodu i tyłu autobusu o miejsca zaczepne. Po chwili wyciągarki zostają uruchomione i autobus powoli zostaje ustawiony na kołach. Następnie pod ciężarówkę na drzewie podjeżdża drugi ciężki wóz ratownictwa drogowego, pod koła zostają włożone kliny następnie zostaje zamontowana linka wyciągarki o tylni zaczep ciężarówki. Po uruchomieniu wyciągarki ciężarówka znajduje się na ulicy.

16:20 Strażacy usuwają resztki szkieł i karoserii, zbierają nadmiar sorbentu, wrzucają do pojemnika zamykają szczelnie i zabierają do JRG. Strażacy zwijają sprzęt chowają do skrytek zamykają rolety. Oficer spisuje dane z akcji. Zwalnia z miejsca niektóre jednostki. Dźwigi holownicze zabierają wozy z miejsca zdarzenia. Strażacy przy pomocy LSN zmywają nadmiar piany z jezdni.


17:20 Meldunek Oficera Operacyjnego Miasta;

998 Warszawa dla 300-13,
------------,
998 zgłasza,
---------,
300-13 działania zostały zakończone droga uprzątnięta jeszcze pewnie przez godzinę będzie zamknięta, na koła postawiliśmy autobus, oraz wyciągnęliśmy samochód ciężarowy z drzewa na drogę, auta zostały już zabrane podobnie jak ciała, dane spisałem zwalniam jednostki do koszar,
----------,
998 zrozumiałem.


18:12 Jednostki w koszarach.


Czas akcji: 8 h 38 minut.
W akcji brały udział:
301[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault ( 5 osób),
301[W]25 GCBA 5/32/2,5 Renault Premium ( 2 osoby).
303[W]21 GBA-Rt 2,5/25 Scania P360/ISS Wawrzaszek (4x4) ( 6 osób),
303[W]25 GCBA 5/32 Scania P 400 CB kompozyt ( 4 osoby),
303[W]43 SCRt Volvo FM420/PS Szczęśniak 4x4 ( 3 osoby),
303[W]49 SCRd Scania G480/Szczęśniak ( 2 osoby).
304[W]21 GBAPr 3,5/35 Mercedes Benz Atego 1530 AF 4x4 ( 5 osób),
304[W]25 GCBA 5/40 Man Le 18.280/Wawrzaszek ( 4 osoby).
307[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób),
307[W]26 GCBA 8/56 Scania R480 ( 2 osoby).
309[W]21 GBA 2,5/25 Scania P360 (4x4) (5 osób),
309[W]25 GCBA-Rt 5/32 MAN TGM 18.340 B/Stolarczyk 4x4 (3 osoby).
310[W]21 GBA 2/16/2,5 Pr 750 RENAULT MIDLUM ( 4 osoby),
310[W]45 SCRt SCANIA N 321 ( 3 osoby),
310[W]48 SCDz 40 VOLVO FM ( 2 osoby),
311[W]21 GBA-Rt 2,5/30/2,5 Renault Midlum 270 ( 5 osób),
311[W]25 GCBA 5/32/2,5 – MAN Le 18.280 ( 4 osoby).
669[M]90 GCBA – 5/38 Man TGM 18.280 ( 5 osób),
669[M]91 GCBA – 5/32 Scania P370 CB 4×4  ( 3 osoby),
389[W]25 GCBA 6/32 - Jelcz 004 ( 2 osoby),
389[W]22 GBA 1.5/20 - Star 1142 ( 4 osoby),
589[M]85 GCBA 12/65 MAN TGS 26.440 ( 2 osoby),
300[W]90 SLOp Ford Focus ,
300[W]98 SDł Renault Midlum D12 ( 1 osoba).
ZRM około 100 osób z całego Miasta Stołecznego Warszawy,
EC 135 3 osoby Ratownik 12,
EC 135 3 osoby Ratownik 16,
Policja 10 osób KRP Włochy, Ursus, Mokotów, Ursynów,
Prokuratura Rejonowa  2 osoby,
Poszkodowani: 15 osob w tym 5 osób zgon.


 




Per aspera ad astra

Offline rafi89

  • Młodszy Aspirant
  • *
  • Wiadomości: 769
  • Reputacja: 14
  • Gadu-Gadu: 38086213
Odp: KM PSP Warszawa [ SGRT, SGRGaś, SGRW-N, SGRChem-Ekol.]
« Odpowiedź #940 dnia: 21 Kwiecień 2018, 13:34:07 »
16:00 PA wpływa zgłoszenie o wycieku paliwa   na stacji paliw Służewiec.
16:01 JRG 4; UWAGA WYJAZD PIERWSZY, DRUGI, PIĄTY CHEMICZNY, WYCIEK PALIWA  STACJA PALIW SŁUŻEWIEC.
16:01 Przygotowanie do wyjazdu, bramy otwierają się.


998 Warszawa 304-21, 304-25, 304-60 zgłaszamy do wyjazdu,
----------,
998 zrozumiałem.


16:02 Do wyjazdu alarmowo 304[W]21 GBA 2,5/25 Scania P360 (4x4)/ISS Wawrzaszek ( 5 osób),304[W]25 GCBA 5/32  Scania P410/WISS, ( 4 osoby), 304[W]60 SCRChem Iveco Stralis Hi-Street 420/Stolarczyk, ( 2 osoby)
16:11 Dojazd na miejsce zdarzenia, kierowcy ustawiają wozy z wiatrem w odległości około 100 m od wycieku.

998 Warszawa tu 304-13 na miejscu słuchaj wyślij kilka patroli na miejsce aby pozabezpieczali drogi dojazdowe do stacji co najmniej 100 m,
---------,
998 zrozumiałem.


16:12 1, 2 rota wypadają z kabiny GBA, GCBA udają się pod SCRChem gdzie następuje otwarcie rolet pobranie ubrań przeciwchemicznych szczelnych, oraz AODO, po chwili w ubraniach znajduje się 4 ratowników, dwóch z nich pobiera miernik gazowy i udaje się w rejon wycieku na rozpoznanie, 2 rota w tym czasie zabezpiecza miejsce zdarzenia taśmami biało czerwonymi z napisem straż. Następnie zostaje rozłożona kabina de kontaminacyjna.

16:16 Strażacy docierają do źródła wycieku  robią pomiary miernikiem okazuje potwierdza się że to benzyna następnie sprawdzają szczelności pozostałych beczek, jednocześnie zwracają uwagę czy w pobliżu nie ma ludzi. Po ok 10 minutach wracają udają się do kabiny de kontaminacyjnej. 2 rota w ubraniu przeciwchemicznym AODO udaje się z rynną i pojemnikami w rejon wycieku. Ustawia rynnę po której będzie spływał aceton do przygotowanych pojemników.

998 Warszawa dla 304-13,
---------,
998 zgłasza,
----------,
304-13 rozszczelnienie beczki z paliwem  wydzieliłem strefę niebezpieczną w odległości około 100 metrów, drogi dojazdowe do stacji zostały pozamykane. jest to stacja towarowa, w pobliżu wycieku nie ma ludzi, w tej chwili zabezpieczamy wyciek do pojemników przez ustawienie rynny z szczeliny wycieku do pojemników, prawdopodobnie będziemy przy pomocy poduszek gumowych uszczelniać wyciek i przepompowywać aceton do sąsiedniej pustej beczki,
 pojemność beczki to  34m3, długość zbiornika 10,34m, średnica 2,1m,
--------------------,
998 zrozumiałem
.

16:25 Rota udaje się w odzieży ochronnej do żródła wycieku gdzie w szczelinę zostają zamocowane poduszki do uszczelniania rur, beczek które pod wpływem powietrza uszczelniają beczkę, następnie na drugim wagonie zostaje otwarty właz rozszczelnionego wagonu oraz  jeden właz pustej beczki, do rozszczelnionej beczki zostaje sprawiona  pompa  GP 20/10 EX,i jeden odcinek w-75. Przy pomocy pompy aceton zostaje przelewany do pustej szczelnej beczki podczepionej obok.

17:10 W czasie przepompowywania acetonu na miejsce w strefę bezpieczną przybywają pracownicy kolei.

19:00 Podczas przepompowywania zostają ustawione maszty oświetleniowe z agregatami prądotwórczymi.

21:20 Po całkowitym przepompowaniu strażacy neutralizują osadzoną plamę acetonu z płyty chodnika węglanem wapnia połączonym z ziemią, Następnie zamykają włazy beczek szczelnie i poddają de kontaminacji sprzęt użyty podczas akcji. Pod koniem ponownie zostaje przeprowadzony pomiar.


998 Warszawa dla 304-13,
----------,
998 zgłasza,
-----------,
304-13 po przepompowaniu paliwa  do sąsiedniej beczki pomiar nie wykazał stężenia niebezpiecznej substancji w powietrzu w obrębie beczek, więc zwijamy sprzęt miejsce przekazuje Policji, w wyniku zdarzenia nikt nie ucierpiał,
------------,
998 zrozumiałem.


19:50 Zwijanie sprzętu zamykanie rolet, przekazanie miejsca dla Policji.

20:20 W koszarach.


Czas akcji: 4 h 20 minut.
W akcji brały udział: 304[W]21 GBA 2,5/25 Scania P360 (4x4)/ISS Wawrzaszek ( 5 osób),
304[W]25 GCBA 5/32  Scania P410/WISS, ( 4 osoby).
304[W]60 SCRChem Iveco Stralis Hi-Street 420/Stolarczyk, ( 2 osoby),
Policja 10 osób,
Poszkodowani-0
Per aspera ad astra